ΑΡΦΑΡΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑ Η Εφημερίδα μας
Στο αγιάζι της Ενημέρωσης
Παρασκευή 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 .-
~* Πονάω όταν βλέπω Έλληνες να υποτιμούν την πατρίδα και τη γλώσσα τους .- {Ζάκ Μπουσάρ } .-
~**** http://live24.gr/radio/generic.jsp?sid=866 , = ΔΙΑΥΛΟΣ 99,2 FM/Ράδιο ή΄ http://messiniaradio.gr/diavlosfm-992/
.-
~*«Το πρώτο πράγμα στον Ελληνισμό είναι ο ανθρωπισμός . Και ανθρωπισμός δεν είναι να ξέρεις γράμματα , αλλά να έχεις αισθήματα , να σέβεσαι τον άλλον γιατί είναι απλός θνητός σαν κι εσένα » .-
~** Αγία Φιλοθέη η Αθηναία – Γιορτή σήμερα 19 Φεβρουαρίου
~ Τη μνήμη της Αγίας Φιλοθέης της Αθηναίας τιμά σήμερα, 19 Φεβρουαρίου, η Εκκλησία μας. Η Αγία Φιλοθέη γεννήθηκε το έτος 1522 μ.Χ. στην τουρκοκρατούμενη τότε Αθήνα. Οι ευσεβείς γονείς της ονομάζονταν Άγγελος και Συρίγα Μπενιζέλου. Η μητέρα της ήταν στείρα και απέκτησε την Αγία μετά από θερμή και συνεχή προσευχή. Ο Κύριος που ικανοποιεί το θέλημα εκείνων που Τον σέβονται και Τον αγαπούν, άκουσε την δέησή της. Και πράγματι, μια ημέρα η Συρίγα μπήκε κατά την συνήθειά της στο ναό της Θεοτόκου για να προσευχηθεί και από τον κόπο της έντονης και επίμονης προσευχής την πήρε για λίγο ο ύπνος. Τότε ακριβώς είδε ένα θαυμαστό όραμα. Ένα φως ισχυρό και λαμπρό βγήκε από την εικόνα της Θεομήτορος και εισήλθε στην κοιλιά της. Έτσι ξύπνησε αμέσως και έκρινε ότι το όραμα αυτό σήμαινε στην ικανοποίηση του αιτήματός της. Έτσι κι έγινε. Ύστερα από λίγο καιρό η Συρίγα έμεινε έγκυος και έφερε στον κόσμο τη μονάκριβη θυγατέρα της. Μαζί με την Χριστιανική ανατροφή, έδωσαν στην μοναχοκόρη τους και κάθε δυνατή, για την εποχή εκείνη, μόρφωση. Έτσι η Ρηγούλα (ή Ρεβούλα, δηλαδή Παρασκευούλα), αυτό ήταν το όνομά της προτού γίνει μοναχή, όσο αύξανε κατά την σωματική ηλικία, τόσο προέκοπτε και κατά την ψυχή, όπως λέει το συναξάρι της. Σε ηλικία 14 χρονών, οι γονείς της την πάντρεψαν, παρά την θέλησή της, με έναν από τους άρχοντες της Αθήνας. Αργότερα, αφού πέθαναν οι γονείς και ο σύζυγός της, ήρθε η ώρα να πραγματοποιήσει ένα μεγάλο πόθο της. Αφιερώνεται εξ ολοκλήρου στον Χριστό, γίνεται μοναχή και παίρνει το όνομα Φιλοθέη. Κατ’ αρχήν, ύστερα από εντολή του Αγίου Ανδρέα του Πρωτόκλητου, τον οποίο είδε σε όραμα, οικοδόμησε ένα γυναικείο μοναστήρι με αρκετά κελιά, στο οποίο και έδωσε το όνομα του Αγίου για να τον τιμήσει. Στο μοναστήρι πρόσθεσε και άλλα αναγκαία οικοδομήματα και εκτάσεις και το προικοδότησε με μετόχια και υποστατικά, που υπερεπαρκούσαν για τη διατροφή και συντήρηση των μοναζουσών. Το μοναστήρι αυτό του Αγίου Ανδρέα σωζόταν στην Αθήνα, με τη Χάρη του Θεού, επί πολλά έτη μετά την κοίμηση της Αγίας και ήταν πλουτισμένο, όχι μόνο με υποστατικά και διάφορα μετόχια, αλλά και με πολυειδή χρυσοΰφαντα ιερατικά άμφια και σκεύη, απαραίτητα για τις ετήσιες ιερές τελετές και αγρυπνίες. Προπαντός όμως το μοναστήρι σεμνυνόταν και εγκαλλωπιζόταν με το θησαυρό του τιμίου και αγίου λειψάνου της Αγίας, το οποίο ήταν αποθησαυρισμένο και αποτεθειμένο στο δεξιό μέρος του Ιερού Βήματος, όπου και το ασπάζονταν με ευλάβεια όλοι οι Χριστιανοί. Το τίμιο λείψανο της Αγίας σκορπούσε ευωδία, γεγονός που αποτελούσε εμφανή μαρτυρία και απόδειξη της αγιότητας αυτής. Το παράδειγμά της, λοιπόν, να αφιερωθεί στον Χριστό, το ακολουθούν και άλλες νέες. Σε λίγο διάστημα, η μονή έφθασε να έχει διακόσιες αδελφές. Η μονή της Οσίας Φιλοθέης γίνεται πραγματικό λιμάνι. Εκεί βρίσκουν προστασία όλοι οι ταλαιπωρημένοι από την σκλαβιά. Εκεί οι άρρωστοι βρίσκουν θεραπεία, οι πεινασμένοι τροφή, οι γέροντες στήριγμα και τα ορφανά στοργή. Η Οσία, παρά τις αντιδράσεις των Τούρκων, οικοδομεί διάφορα φιλανθρωπικά ιδρύματα, νοσηλευτήρια, ορφανοτροφεία, «σχολεία διά τους παίδας των Αθηναίων, διά ν’ ανοίξη τους οφθαλμούς αυτών προς την παράδοσιν και την δόξαν των προγόνων των». Πρωτοστατεί σε όλα αυτά τα έργα η ηγουμένη Φιλοθέη. Διδάσκει με τα λόγια και με τη ζωή της. Στηρίζει τους πονεμένους σκλάβους με την προσευχή της. Ιδιαίτερες είναι οι φροντίδες της για να σώσει από τον εξισλαμισμό ή την αρπαγή των Τούρκων τις νέες Ελληνίδες. Το έργο της, κατά βάση εθνικό και θρησκευτικό, ξεπέρασε τα όρια της Αθήνας και έγινε γνωστό σε όλη την Ελλάδα. Αδιαφιλονίκητη ιστορική επιβεβαίωση για το έργο αυτό παρέχει η αλληλογραφία της Φιλοθέης με τη Γερουσία της Βενετίας (1583 μ.Χ.), από την οποία ζητούσε οικονομική βοήθεια. Η όλη όμως δράση της Αγίας Φιλοθέης εξαγρίωσε κάποτε τους Τούρκους. Κάποια στιγμή την συλλαμβάνουν και εκείνη με πνευματική ανδρεία ομολογεί: «Εγώ διψώ να υπομείνω διάφορα είδη βασανιστηρίων για το όνομα του Χριστού, τον οποίο λατρεύω και προσκυνώ με όλη μου την ψυχή και την καρδιά, ως Θεό αληθινό και άνθρωπο τέλειο και θα σας χρωστάω μεγάλη ευγνωμοσύνη αν μπορείτε μια ώρα πρωτύτερα να με στείλετε προς Αυτόν με το στεφάνι του μαρτυρίου». Ύστερα από την ηρωική αυτή απάντηση προς τους κατακτητές, όλοι πίστευαν ότι η πανευτυχής και φερώνυμη Φιλοθέη εντός ολίγου θα ετελειούτο διά του μαρτυρικού θανάτου. Όμως, κατά θεία βούληση, την τελευταία σχεδόν στιγμή πρόφθασαν κάποιοι Χριστιανοί και καταπράυναν τον ηγεμόνα με διάφορους τρόπους. Έτσι πέτυχαν να ελευθερώσουν την Αγία. Αφεθείσα πλέον ελεύθερη, η Αγία Φιλοθέη, επέστρεψε αναίμακτη στο μοναστήρι της, όπως επί Μεγάλου Κωνσταντίνου ο μυροβλύτης Νικόλαος και πολλούς αιώνες αργότερα ο Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς. Φρόντιζε δε, όχι μόνο για τη σωτηρία της δικής της ψυχής αλλά και των άλλων, αφού τους μεν ενάρετους τους στερέωνε στην αρετή, τους δε αμαρτωλούς τους βελτίωνε ηθικά και τους οδηγούσε στη μετάνοια. Και αποκλειστικά για το σκοπό αυτό πέρασε στη νήσο Τζια (Κέα), όπου προ πολλού είχε οικοδομήσει μετόχι, για να αποστέλλει εκεί τις μοναχές εκείνες που φοβούνταν για διαφόρους λόγους να διαμένουν στην Αθήνα. Στην Τζια έμεινε αρκετό χρόνο και κατήχησε θεαρέστως τις ασκούμενες αδελφές στην ακριβή τήρηση των κανόνων της μοναστικής ζωής. Μόλις τελείωσε το έργο της εκεί, επέστρεψε και πάλι στην Αθήνα. Έτσι λοιπόν, η Αγία Φιλοθέη, αφού έφθασε στην τελειότητα και στην πράξη και στην θεωρία, αξιώθηκε από τον Θεό να επιτελεί θαύματα, από τα οποία, προς απόδειξη του θαυματουργικού της χαρίσματος, θα μνημονεύσουμε ένα μόνο, το ακόλουθο: Ζούσε στην εποχή της ένας νέος, ποιμένας προβάτων, ο οποίος από πολύ μικρός είχε συνηθίσει στις κλεψιές και στις ραδιουργίες. Ο νέος αυτός, κατά παραχώρηση του Θεού, κυριεύθηκε από τον Σατανά. Εξ αιτίας τούτου περιφερόταν στα βουνά και στις σπηλιές γυμνός και τετραχηλισμένος, θέαμα όντως ελεεινό. Πολλές φορές, όταν συνερχόταν από την τρέλα, στην οποία τον είχε οδηγήσει ο Σατανάς, σύχναζε στα γύρω μοναστήρια για να βρει θεραπεία στην ασθένειά του. Δεν μπορούσε όμως να πετύχει τίποτε. Κάποιοι, που τον ευσπλαγχνίστηκαν, τον οδήγησαν στην Αγία Φιλοθέη η οποία, ύστερα από πολύ και εκτενή προσευχή τον λύτρωσε από εκείνη τη διαβολική μάστιγα. Έπειτα, αφού το νουθέτησε αρκετά, τον εισήγαγε και στην τάξη των μοναχών. Και έτσι ο νέος εκείνος, αφού εκάρη μοναχός, πέρασε το υπόλοιπο της ζωής του με μετάνοια και άσκηση, θαυμαζόμενος απ’ όλους. Μάταια οι Τούρκοι προσπαθούν να ανακόψουν την δράση της. Ώσπου μια νύχτα, στις 2 Οκτωβρίου του έτους 1588 μ.Χ., πήγαν στο μονύδριο που είχαν οικοδομήσει στα Πατήσια (έτυχε τότε να εορτάζεται η μνήμη του αγίου ιερομάρτυρος Διονυσίου του Αρεοπαγίτου και η Αγία μαζί με τις άλλες αδελφές βρίσκονταν στον ιερό ναό επιτελώντας ολονύκτια αγρυπνία) και πέντε από αυτούς ανέβηκαν στον εξωτερικό τοίχο και πήδησαν μέσα στην αυλή. Στην συνέχεια εισέβαλαν στο ναό, όπου άρπαξαν την Αγία και την μαστίγωσαν με μανία και βαναυσότητα και την εγκαταλείπουν ημιθανή έξω από τη μονή της. Έξω από το ναό, στα δεξιά της εισόδου του, σώζεται η κολώνα, όπου η Φιλοθέη δέθηκε και μαστιγώθηκε. Οι μοναχές της την μετέφεραν στην κρύπτη της στην Καλογρέζα. Εκεί η Φιλοθέη υποκύπτει στα τραύματά της στις 19 Φεβρουαρίου 1589 μ.Χ. Είκοσι ημέρες μετά από την κοίμηση της Αγίας, ο τάφος της ευωδίαζε. Ακόμη, όταν μετά από ένα έτος έγινε η ανακομιδή, το τίμιο λείψανό της βρέθηκε σώο και ακέραιο. Επιπλέον ήταν γεμάτο με ευωδιαστό μύρο, τρανή και λαμπρή απόδειξη της θεάρεστης και ενάρετης πολιτείας της, προς δόξα και αίνο του Θεού και καύχημα της πίστεώς μας. Το ιερό λείψανό της βρίσκεται σήμερα στον Μητροπολιτικό Ναό των Αθηνών. Στο μνήμα της απάνω βρεθήκανε γραμμένα τούτα τα λόγια: «Φιλοθέης υπό σήμα τόδ’ αγνής κεύθει σώμα, ψυχήν δ’ εν μακάρων θήκετο Yψιμέδων». H Φιλοθέη ανακηρύχθηκε αγία επί Oικουμενικού Πατριάρχου Mατθαίου B΄ (1595 – 1600 μ.Χ.). Ο Nεόφυτος ο μητροπολίτης Aθηνών, αφού εξήτασε και ερεύνησε τα κατά τον βίον και το μαρτύριον της οσίας, σύνταξε αναφορά στο Πατριαρχείο μαζί με τους επισκόπους Kορίνθου και Θηβών και με τους προκρίτους της Aθήνας για να τάξει την οσία Φιλοθέη στους χορούς των αγίων. Σ’ αυτό το συνοδικό έγγραφο είναι γραμμένα και τούτα: «Eπειδή εδηλώθη ασφαλώς ότι το θειότατον σώμα της οσιωτάτης Φιλοθέης ευωδίας πεπληρωμένον εστί και μύρον διηνεκώς εκχείται, αλλά και τοις προσιούσι τε ασθενέσι τε και θεραπείας δεομένοις την ίασιν δίδωσι… τούτου χάριν έδοξε ημίν τε και πάση τη ιερά Συνόδω των καθευρεθέντων ενταύθα αρχιερέων συγγραφήναι και ταύτην εν τω χορώ των οσίων και αγίων γυναικών, ώστε κατ’ έτος τιμάσθαι και πανηγυρίζεσθαι». Tην Aκολουθία της την έγραψε κάποιος σοφός και ευλαβής άνθρωπος που ονομαζόταν Iέραξ. Aνάμεσα στα ωραία εγκώμια είναι και τούτο: «Δαυΐδ γαρ το πράον έσχες και Σολομώντος, σεμνή, την σοφίαν, Σαμψών την ανδρείαν, και Aβραάμ το φιλόξενον, υπομονήν τε Iώβ, του Προδρόμου δε θείαν άσκησιν…». Εορτολόγιο: Φιλόθεος, Φιλοθέη, Φιλοθέα, Φιλοθεούλα. Ἀπολυτίκιον Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε. Ὅσιων τὴν ἔλλαμψιν, εἰσδεδεγμένη σεμνή, τὴν πάλιν ἐφαίδρυνας, τῶν Ἀθηναίων τὴ σῆ, ἀσκήσει καὶ χάριτι, σὺ γὰρ ἐν εὐποιίαις, διαλάμπουσα Μῆτερ, ἤθλησας δι’ ἀγάπην, εὐσεβῶς τοῦ πλησίον διὸ σὲ ὢ Φιλοθέη, Χριστὸς ἐδόξασε. Ἕτερον Ἀπολυτίκιον Ἀθηνῶν τῶν κλεινῶν τε νῦν καὶ πάλαι τὸ βλάστημα καὶ τῶν χθὲς καὶ πρώην ὁσίων τὸ ἀρίζηλον καύχημα τιμήσωμεν ἐν ὕμνοις οἱ πιστοί, ὁσίαν Φιλοθέην εὐλαβῶς ὅτι τὸν Χριστὸν εὐτόνως πάντων τῶν γεηρῶν ἀντήλλαξεν. Ἔχουσα οὗν συμπρεσβευτὴν τὸν παμμέγαν Διονύσιον, σῶζε τοὺς προσκυνούντας, εὐσεβῶς τὸ πάνσεπτον σκῆνος σου. Ἕτερον Ἀπολυτίκιον Ἀθηναίων ἡ πόλις ἡ περιώνυμος Φιλοθέην τιμᾷ τὴν ὁσιομάρτυρα καὶ ἀσπάζεται αὐτῆς τὸ θεῖον λείψανον, ὅτι ἐβίωσε σεμνῶς καὶ μετήλλαξε τὸ ζῆν ἀθλήσει καὶ μαρτυρίῳ, καὶ πρεσβεύει πρὸς τὸν Σωτῆρα, διδόναι πᾶσι τὸ θεῖον ἔλεος. https://youtu.be/JDyLzhTHLAA .-~** Το Ευαγγέλιο της Παρασκευής 19 Φεβρουαρίου 2021 – Αγία Φιλοθέη η Αθηναία
~ Ευαγγέλιο: ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΙΓ/ 1 – 9 – 1 Καί εκπορευομένου αυτού εκ τού ιερού λέγει αυτώ είς τών μαθητών αυτού Διδάσκαλε, ίδε ποταποί λίθοι καί ποταπαί οικοδομαί. 2 καί ο Ιησούς αποκριθείς είπεν αυτώ Βλέπεις ταύτας τάς μεγάλας οικοδομάς; ου μή αφεθή ώδε λίθος επί λίθον ός ου μή καταλυθή. 3 Καί καθημένου αυτού εις τό όρος τών ελαιών κατέναντι τού ιερού, επηρώτων αυτόν κατ ιδίαν Πέτρος καί Ιάκωβος καί Ιωάννης καί Ανδρέας 4 Ειπέ ημίν πότε ταύτα έσται, καί τί τό σημείον όταν μέλλη πάντα ταύτα συντελείσθαι; 5 ο δέ Ιησούς αποκριθείς ήρξατο λέγειν αυτοίς Βλέπετε μή τις υμάς πλανήση. 6 πολλοί γάρ ελεύσονται επί τώ ονόματί μου λέγοντες ότι εγώ ειμι, καί πολλούς πλανήσουσιν. 7 όταν δέ ακούσητε πολέμους καί ακοάς πολέμων, μή θροείσθε δεί γάρ γενέσθαι, αλλ ούπω τό τέλος. 8 εγερθήσεται γάρ έθνος επί έθνος καί βασιλεία επί βασιλείαν, καί έσονται σεισμοί κατά τόπους, καί έσονται λιμοί καί ταραχαί. 9 αρχαί ωδίνων ταύτα. Βλέπετε δέ υμείς εαυτούς. παραδώσουσι γάρ υμάς εις συνέδρια καί εν ταίς συναγωγαίς αυτών δαρήσεσθε, καί επί ηγεμόνων καί βασιλέων σταθήσεσθε ένεκεν εμού εις μαρτύριον αυτοίς Ερμηνευτική απόδοση Ι. Θ. Κολιτσάρα ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΙΓ/ 1 – 9 1 Και καθώς έβγαιναν από την αυλήν του ναού, του είπεν ένας από τους μαθητάς του· διδάσκαλε, κύτταξε, τι ωραία μάρμαρα και πόσον μεγαλοπρεπή κτίρια είναι αυτά! 2 Και ο Ιησούς απήντησε και του είπε· βλέπεις αυτάς τας μεγάλας οικοδομάς· δεν θα μείνη εδώ πέτρα επάνω εις την πέτραν, που να μη κρημνισθή. 3 Και ενώ εκάθητο στο όρος των Ελαιών απέναντι από τον ναόν, τον ηρώτησαν ιδιαιτέρως ο Πετρος, ο Ιάκωβος, ο Ιωάννης και ο Ανδρέας, 4 Πες μας, πότε θα συμβούν αυτά και ποιό θα είναι το σημείον, όταν πρόκειται όλα αυτά να πραγματοποιηθούν; 5 Ο δε Ιησούς απήντησε και ήρχισε να τους λέγη· προσέχετε, μήπως τυχόν κανείς σας παραπλανήση. 6 Διότι πολλοί θα έλθουν παίρνοντες ως ιδικόν των το όνομά μου και λέγοντες, ότι εγώ είμαι ο Μεσσίας, και πολλούς θα πλανήσουν. 7 Οταν δε ακούσετε πολέμους και ειδήσεις περί πολέμων, μη ταραχθήτε. Διότι σύμφωνα με το σχέδιον του Θεού πρέπει να γίνουν αυτά, αλλ’ ακόμη δεν θα έχη φθάσει το τέλος. 8 Διότι θα εξεγερθή ένα έθνος εναντίου άλλου έθνους και ένα βασίλειον ενάντιον άλλου βασιλείου και θα γίνουν σεισμοί εις διαφόρους περιοχάς και θα συμβούν στερήσεις και πείνες και ταραχές. 9 Αυτά όμως θα είναι η αρχή πόνων και δεινών. Αλλά σεις προσέχετε τους εαυτούς σας, διότι θα υποστήτε πολλάς δοκιμασίας· οι εχθροί του Ευαγγελίου θα σας παραδώσουν εις συνέδρια και δημοσία εις τας συναγωγάς των θα σας δείρουν και θα σταθήτε ως κατηγορούμενοι εμπρός εις άρχοντας και βασιλείς ένεκα της πίστεώς σας εις εμέ, δια να μαρτυρήσετε ενώπιον αυτών την αλήθεια του Ευαγγελίου.~** Μάνης Χρυσόστομος: Η Αγία Φιλοθέη είναι ένα πολύτιμο μαργαριτάρι της Ορθοδόξου Πίστεώς μας
~ I.M. ΜΑΝΗΣ: Στίς 19 Φεβρουαρίου, εορτάζει η Εκκλησία μας, τιμά καί υμνεί τήν «Αρχόντισσα τών Αθηνών», τήν μεγάλη διδασκάλισσα τού Γένους, τήν οσιομάρτυρα Αγία Φιλοθέη. Καί όλως ιδιαιτέρως, λαμπρύνει τήν αγία μνήμη της, ο Καθεδρικός Ναός τών Αθηνών, όπου φυλάσσεται, ως εξαιρετική ευλογία, τό τίμιον λείψανόν της. Αξίζει νά προσεγγίσουμε τήν αγία αυτή προσωπικότητα τού 16ου αιώνα. Η Αγία Φιλοθέη, υπήρξε τέκνον τού δημογέροντος τών Αθηνών Αγγέλου καί τής Συρίγης ή Συργιανής Μπενιζέλου, παλαιάς αρχοντικής οικογένειας τού κλεινού άστεως. Κατά δέ τόν περιφανή ιστοριοδίφη Δημ. Καμπούρογλου ή Καμπούρογλους, ο μέν πατέρας της, ήταν εγγονός τού Αγγέλου Μπενιζέλου, ακμάσαντος περί τό 1420, η δέ μητέρα της είλκε τήν καταγωγή από τήν βυζαντινή οικογένεια τών Παλαιολόγων. Ως γνωστόν, τό έτος 1552, ότε εγεννήθη η αρχοντοπούλα τών Αθηνών, η κατάσταση σ ολόκληρο τό Ελληνικό Γένος υπήρξε δεινοτάτη. Είχε προηγηθεί καί η άλωσις τών Αθηνών υπό τών Τούρκων καί τά χρόνια υπήρξαν πικρότατα γιά τόν Ελληνισμό. Μάλιστα, η άλλοτε ένδοξος Αθήνα εταλαιπωρείτο από φοβερές επιδημίες, από εξισλαμισμούς, από ληστείες, αγριότητες, πολλή αγραμματοσύνη καί τό φοβερό βέβαια «παιδομάζωμα». Περιηγητής τού έτους 1546, έγραφε χαρακτηριστικώς, ότι «η Αθήνα είναι τόσο ερημωμένη, πού φαίνεται απίστευτο ότι υπήρξε κάποτε ένδοξη. Δέν είδα πουθενά φοβερώτερο τόπο. Ερημιά, ξεραίλα, αγκαθιές καί βάλτους». Καί όμως η Αγία, μέσα σ όλες αυτές τίς δύσκολες συνθήκες, έλαμψε, δημιούργησε, στήριξε, ενίσχυσε τό Γένος. Τήν άνοιξη τού έτους 1523, στό Ι. Ναό τής Παναγίας τής Γοργοεπηκόου («μικράς Μητροπόλεως») εβαπτίσθη καί ανετράφη στήν αρχοντική οικογένειά της, «εν παιδεία καί νουθεσία Κυρίου», λαμβάνοντας αρίστη μόρφωση, ελληνική καί χριστιανική. Μετά τήν χηρεία της, μόλις εις ηλικία τών 17 ετών, εκ γάμου διαρκείας τριών ετών, ως καί μετά τόν θάνατο τών γονέων της κατά τό έτος 1547, η Ρεγγούλα (ήταν τό κοσμικό της όνομα), απεφάσισε τήν ολοκληρωτική αφιέρωση στό Θεό. Γράφει σχετικώς ο Καμπούρογλου: «Πρώτον μέν δι εν οράματι επιταγής τού Αγίου Ανδρέου τού Πρωτοκλήτου οικοδομεί Παρθενώνα, επ ονόματι τούτου τούτον τιμήσαντα, μέ ικανά κελλία καί άλλα αναγκαία οικοδομήματα καί περιοχάς καί τόν επροικοδότησε μέ μετόχια καί υποστατικά ικανά πρός αναγκαίαν ζωοτροφίαν τών εν αυτώ μοναζουσών». Εκάρη μοναχή καί έλαβε τό μοναχικό όνομα Φιλοθέη. * Τό μοναστήρι, τό οποίον ίδρυσε η ιδία καί μέ χρήματά της εις τό σημείον, όπου σήμερα βρίσκεται τό Μέγαρο τής Ι. Αρχιεπισκοπής Αθηνών, κατέστη αληθινό πνευματικό κέντρο λατρείας τού Θεού καί εξαίσιο πανδιδακτήριο παιδείας, τεχνών καί αγάπης γιά τόν πονεμένο λαό. Στό μοναστήρι τούτο μετ αυτής, ήλθαν καί οι θεραπαινίδες τού αρχοντικού της, τίς οποίες είχε κατηχήσει καί ελευθέρως είχαν δεχθεί νά καρούν καί αυτές μοναχές, όπως καί άλλες νέες τών Αθηνών από πλούσιες οικογένειες. Εκτός τής συστηματικής λατρείας, τών αγρυπνιών, τής ασκήσεως καί τής προσευχής, η Αγία Φιλοθέη προχώρησε στό μοναστικό της αυτό κέντρο καί στήν οργανωμένη φιλανθρωπία γιά τήν ανακούφιση τών πτωχών, τών χηρών, τών ορφανών, τών αστέγων καί τών ασθενών. Έγινε η ίδια «διακόνισσα τής αγάπης»! Γνώριζε καλά, ότι ο Ηγαπημένος Νυμφίος τής ψυχής της, ο Χριστός, «ουκ ήλθε διακονηθήναι, αλλά διακονήσαι καί δούναι τήν ψυχήν αυτού λύτρον αντί πολλών» (Ματθ. κ, 28). Ήξερε, ότι ο Κύριος είχε ενδυθεί τό «λέντιον» τής διακονίας, τότε στόν Μυστικό Δείπνο. Ότι ο Απόστολος Παύλος «διηκόνει τοίς αγίοις» (Ρωμ. ιε, 25) καί ότι ο Μέγας Βασίλειος διηκόνησε τούς πτωχούς καί τούς ασθενείς στή «Βασιλειάδα» του καί ο Ι. Χρυσόστομος εγένετο γιά τούς συνανθρώπους του καί βοηθός καί συνήγορος καί τροφεύς καί πατέρας. «Διακονία», ήταν η μεγάλη λέξη, μέ όλο της τό περιεχόμενο, πού δονούσε τό είναι της. Διακονία: ως άνοιγμα στόν πλησίον, ως εξυπηρέτηση τού άλλου, ως γλυκειά παρηγορία τού πονεμένου, ως ανακούφιση τού δυστυχισμένου, ως από κοινού άρση τού φορτίου τών δυσκολιών, ως ξεχύλισμα τής αγάπης. Κάποτε μάλιστα, όταν η πείνα ήταν μεγάλη μάστιγα, η αγία Φιλοθέη δέν δίστασε νά ανοίξει τίς αποθήκες τού μοναστηριού καί νά προσφέρει τά τρόφιμα καί όλο τό λάδι γιά τόν πεινασμένο λαό. * Προσέτι, προέβη στήν ανέγερση, λόγω τών ηυξημένων αναγκών, πλησίον τού κεντρικού κτιρίου τής Μονής καί άλλων κτισμάτων. Έτσι δημιούργησε νοσοκομείο, γηροκομείο, ορφανοτροφείο, ξενώνα, αίθουσα συσσιτίου. Τό σημαντικότερο έργο ήταν η ίδρυση τού «Διδακτηρίου» γιά τίς νέες όπου καί τίς προστάτευε εκ τής εξαχρειώσεως εκ μέρους τών Τούρκων. Ειδικότερα, μερίμνησε γιά τήν εκμάθηση τών ελληνικών γραμμάτων αλλά καί τεχνών, όπως πλεκτικής, υφαντικής, ραπτικής, κεντημάτων, κ.ά. Είναι η πρώτη περίπτωση μετά τήν άλωσιν τής Κωνσταντινουπόλεως, όπου ιστορείται εις Αθήνας, επαγγελματική σχολή γιά νεάνιδες. Παράλληλα, η Αγία προστάτευσε άγαμες μητέρες, κατόρθωσε καί εξαγόρασε αιχμαλώτους καί τούς ελευθέρωσε, επλήρωσε φόρους πολλών πτωχών ραγιάδων, απελευθέρωσε κρατουμένους καί ιδία προφύλαξε πολλούς χριστιανούς από τούς φοβερούς εξισλαμισμούς. Δικαίως, συνεπώς, δυνάμεθα νά ισχυρισθούμε, ότι τόν 16ο αιώνα, είχαμε μία «καινούργια Βασιλειάδα» στήν σκλαβωμένη Αθήνα, ένα σπουδαιότατο κατόρθωμα πολιτισμού, αγάπης καί προνοίας. Τό ίδιο πνεύμα αγάπης επικρατούσε καί στά Μετόχιά της (Πατήσια Καλογρέζα-Σαλαμίνα-Αίγινα-Κέα) όπου κατέστησαν καί αυτά καταφύγια στοργής γιά πολλές ψυχές τού δούλου Γένους. Η ονομασία «Καλογρέζα», είναι από τήν εκεί ύπαρξη τού Μετοχίου της, η «καλή γραία», η «καλογριά». Καί τό Ψυχικό, φέρει τήν ονομασία από τό «ψυχικό» πού έκαμνε μέ τό πηγάδι πού είχε σέ κτήμα της εκεί στήν περιοχή καί έπιναν νερό οι διαβάτες. * Καί όλα αυτά τά επέτυχε, γιατί έμεινε πιστή άχρι θανάτου, πιστή στόν Κύριό της, στόν Ηγαπημένο Νυμφίο τής ψυχής της, μέχρι τό βράδυ εκείνο, πού οι Τούρκοι κατακτητές τήν συνέλαβαν, τήν έδειραν καί τήν βασάνισαν. Ήταν τό βράδυ τής αγρυπνίας γιά τόν έτερο μεγάλο Άγιο τών Αθηνών, τόν Διονύσιο τόν Αρεοπαγίτη. Καί σ εκείνη τήν αγρυπνία τήν άφησαν λιπόθυμη, αναίσθητη, γιά νά παραδώσει μετά από λίγους μήνες τό πνεύμα της στόν Κύριο, στίς 19 Φεβρουαρίου τού έτους 1589. Αυτό, πού δονούσε τήν εκλεκτή ψυχή τής οσιομάρτυρος Φιλοθέης ήταν: «Όλα γιά τόν Χριστό»! Η οσιομάρτυς, η αγία Φιλοθέη, δέν είναι τυχαία μορφή, αναξία μελέτης καί άνευ προσφοράς στόν εν γένει Ελληνικό πολιτισμό. Υπέροχη φυσιογνωμία πού ακτινοβολεί στό πνευματικό στερέωμα τών αγίων γυναικών τής Εκκλησίας μας. Πολύτιμο μαργαριτάρι τής Ορθοδόξου Πίστεώς μας, τής αρετής καί τών έργων. Πρόκειται γιά μία ισχυρά μαρτυρία τού πνεύματος καί τού πολιτισμού. Θεωρούμε καί εμείς, οι σύγχρονοι νεοέλληνες καί ιδία οι Αθηναίοι, ιερότατο τό χρέος, όχι μόνο νά τιμούμε τήν μεγάλη αυτή Αγία μεθ υψηλού πνευματικού φρονήματος, αλλά καί νά εμπνεόμεθα, καθ ότι, η μοναχή, η διδασκάλισσα, η «Κυρά τών Αθηνών», η Αγία Αρχόντισσα, η Οσία καί Μάρτυς, Αγία Φιλοθέη η Αθηναία, πράγματι, είναι ένας ατίμητος αληθινός θησαυρός, ένα πρότυπο διακονίας γιά τόν σύγχρονο άνθρωπο, ένα διαμάντι τών υψηλών οραμάτων καί ιδανικών. Τώ όντι, «τό κλέος τό μακάριον κέρδισε», η Αγία Φιλοθέη, η Αθηναία.*** Σερβία: Σήμερα η ενθρόνιση του νέου Πατριάρχη Σερβίας Πορφυρίου
~ Σερβία: Σήμερα στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Σάββα θα πραγματοποιηθεί η ενθρόνιση του νέου Πατριάρχη Σερβίας κ. Πορφυρίου, σύμφωνα με σερβικά μέσα ενημέρωσης. Ο από Ζάγκρεμπ και Λιουμπλιάνας Πορφύριος εξελέγη αργά το μεσημέρι της Πέμπτης 46ος Πατριάρχης Σερβίας. Διδάκτωρ της Θεολογικής Σχολής Αθηνών ο νέος Πατριάρχης Σερβίας Ο νέος Προκαθήμενος της Σερβικής Ορθοδόξου Εκκλησίας γεννήθηκε το 1961. Σπούδασε Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Βελιγραδίου και Θεολογία στη Θεολογική Σχολή της Σερβικής Ορθοδόξου Εκκλησίας, από την οποία αποφοίτησε το 1987. Μεταπτυχιακές σπουδές έκανε στην Ελλάδα. Εκάρη μοναχός στη Μονή Ντέτσανι και ακολούθως χειροτονήθηκε πρεσβύτερος στη Μονή Κόβιλι. Στις 14 Μαΐου 1999, η Ιερά Σύνοδος των Επισκόπων της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας τον εξέλεξε Βοηθό Επίσκοπο Τζέγκαρ στην Επισκοπή Μπάτσκας. Το 2004 κατέστη διδάκτωρ της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το θέμα της διδακτορικής του διατριβής ήταν «Η περί γνώσεως του Θεού διδασκαλία του Αποστόλου Παύλου κατά τον Ιερόν Χρυσόστομον». Κατά την περίοδο 2010-2011 ήταν ο Επίσκοπος των Ενόπλων Δυνάμεων, συντονιστής συνεργασίας μεταξύ της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και του Σερβικού Στρατού. Η Ιερά Σύνοδος των Επισκόπων της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας τον εξέλεξε Μητροπολίτη Ζάγκρεμπ και Λιουμπλιάνα στις Μαΐου 24 Μαΐου 2014. Στις 18 Φεβρουαρίου 2021 εξελέγη Αρχιεπίσκοπος Πεκίου, Μητροπολίτης Βελιγραδίου και Καρλοβικίου και Πατριάρχης Σερβίας. Μιλάει ελληνικά, αγγλικά και γερμανικά. Επίσης χρησιμοποιεί σε επίπεδο επικοινωνίας και τα ρωσικά.*** Ο Μόσχας Κύριλλος συνεχάρη τον νέο Πατριάρχη Σερβίας Πορφύριο
~ Μόσχας Κύριλλος: Τα θερμά συγχαρητήρια του προς τον Σεβ. Μητροπολίτη Ζάγκρεμπ και Λιουμπλιάνας κ. Πορφύριο για την εκλογή του ως ο 46ος Πατριάρχης Σερβίας, εξέφρασε ο Πατριάρχης Μόσχας κ.κ. Κύριλλος μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας. Επίσης, ευχήθηκε όπως ο Κύριος να ενισχύει το έργο του νέου Πατριάρχη Σερβίας κατά την επερχόμενη θητεία του. Από την πλευρά του, ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε τον Πατριάρχη Μόσχας, ζητώντας όπως ο Προκαθήμενος της Ρωσικής Ορθοδόξου Εκκλησίας να προσεύχεται για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου που του ανατέθηκε. Τα συγχαρητήρια του προς τον νεοκλεγέντα Πατριάρχη Σερβίας εξέφρασε και ο Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίων.*** Ο παππούς, η νύφη και ο γιος… Μια αλήθεια που πονάει!
~ Κάποτε ζούσε ένας άνθρωπος πολύ ηλικιωμένος. Τα μάτια του ήταν θολά, δεν άκουγε καλά και τα πόδια του τον κρατούσαν με δυσκολία. Όταν καθόταν στο τραπέζι, το χέρι του έτρεμε τόσο πολύ που η σούπα χυνόταν στο τραπεζομάντιλο και στο παντελόνι του, ενώ έσταζε ακόμα και από το στόμα του. Ο γιος του και η γυναίκα του είχαν αηδιάσει τόσο πολύ από αυτή την κατάσταση, που τελικά του έβαλαν ένα κάθισμα στη γωνία δίπλα από τη φωτιά και σέρβιραν το φαγητό του σε ένα μικρό πήλινο σκεύος. Κάποια μέρα, τα χέρια του έτρεμαν τόσο πολύ που δεν μπορούσε πλέον να κρατήσει το πήλινο σκεύος. Το πιάτο του έπεσε στο πάτωμα και έσπασε και η γυναίκα του θύμωσε. Ο γέρος δάκρυσε και αναστέναξε βαθιά. Έτσι, του αγόρασαν ένα φτηνό ξύλινο δίσκο και στο εξής έτρωγε από εκεί. Μια μέρα, μετά το δείπνο, το εγγόνι του μπήκε στο δωμάτιο κρατώντας μια σμίλη. Πήρε ένα κούτσουρο από το σωρό δίπλα στη φωτιά και κάθισε στο πάτωμα. – «Τι κάνεις εκεί;», τον ρώτησε ο πατέρας του. Το παιδί τους απάντησε: – «Θα φτιάξω δύο πιατάκια για εσάς, όταν αργότερα εγώ μεγαλώσω κι εσείς θα πρέπει να τρώτε στη γωνία δίπλα στη φωτιά». Ο άνδρας και η γυναίκα κοίταξαν ο ένας τον άλλο σιωπηλοί. Από εκείνη την ημέρα, επέτρεψαν στον γέρο να τρώει ξανά στο τραπέζι και δεν τους ενοχλούσε πια που έχυνε το φαγητό του.*** Κάθειρξη 15,5 ετών στον ιερέα για το βιασμό ανήλικης στη Λακωνία
Το δικαστήριο τον έκρινε ένοχο και θα επιστρέψει στις φυλακές Αθώος ο κατηγορούμενος παππούς για σεξουαλικά αδικήματα, ένοχος για ενδοοικογενειακή βία Σε συνολική κάθειρξη 15,5 χρόνων καταδικάστηκε χθες από το Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο Καλαμάτας ο 56χρονος ιερέας που κρίθηκε ένοχος για τη σεξουαλική κακοποίηση μιας 12χρονης σε χωριό της Ανατολικής Μάνης. Αντίθετα, ο 67χρονος παππούς της ανήλικης κρίθηκε αθώος για τις σεξουαλικές κατηγορίες που αντιμετώπιζε και ένοχος μόνο για ενδοοικογενειακή βία και επικίνδυνη σωματική βία κατά εξακολούθηση.
Η υπόθεση βιασμού της 12χρονης είχε συγκλονίσει την Ελλάδα και έπειτα από σχεδόν 15 συνεδριάσεις κεκλεισμένων των θυρών, χθες το δικαστήριο εξέδωσε απόφαση. Απόφαση Ειδικότερα, το δικαστήριο έκρινε κατά πλειοψηφία τον 56χρονο ιερέα ένοχο για βιασμό τετελεσμένο κατ’ εξακολούθηση, ένοχο για γενετήσια πράξη με παθούσα που δεν έχει συμπληρώσει τα 12 χρόνια κατ’ εξακολούθηση και ένοχο για κατάχρηση σε ασέλγεια ανηλίκου που δεν έχει συμπληρώσει τα 12 έτη κατ’ εξακολούθηση. Επίσης, κρίθηκε ομόφωνα ένοχος για σωματική βλάβη ανηλίκου. Συνολικά του επιβλήθηκε κάθειρξη 15 ετών και 6 μηνών, ενώ το δικαστήριο απέρριψε το αίτημα η έφεσή του να έχει αναστέλλουσα δύναμη και έτσι θα οδηγηθεί στις φυλακές. Ο έτερος κατηγορούμενος, ο 67χρονος παππούς της ανήλικης, κρίθηκε αθώος κατά πλειοψηφία για βιασμό κατ’ εξακολούθηση, γενετήσια πράξη με παθούσα που δεν έχει συμπληρώσει τα 12 χρόνια, κατάχρηση ανηλίκου που δεν έχει συμπληρώσει τα 12 έτη και αιμομιξία κατ’ εξακολούθηση. Όμως, κρίθηκε ένοχος για ενδοοικογενειακή βία κατ’ εξακολούθηση κατά αδύνατου προσώπου και επικίνδυνη σωματική βλάβη ανηλίκου κατ’ εξακολούθηση και καταδικάσθηκε σε 18 μήνες φυλάκισης με 3ετη αναστολή. Χρ. Κουτσουρούπας: «Αποδόθηκε δικαιοσύνη» Μετά την έκδοση της απόφασης, ο συνήγορος υπεράσπισης του 67χρονου παππού της ανήλικης, Χρήστος Κουτσουρούπας, δήλωσε: «Με την απόφαση αυτή αποδόθηκε δικαιοσύνη. Το δικαστήριο εξάντλησε όλα τα περιθώρια, εξετάζοντας κάθε πτυχή της υπόθεσης και ρίχνοντας άπλετο φως. Στην αρχική καταγγελία στο “Χαμόγελο του Παιδιού” η ανήλικη είχε αναφερθεί μόνο στον ιερέα και δεν είχε πει τίποτα για τον παππού. Ακολούθως, όμως, υπήρξε υποβολή της ανήλικης από τη μητέρα της και τον ιερέα, με στόχο να στραφούν οι κατηγορίες στον παππού και να αποσιωπηθούν από τον ιερέα. Οι κατηγορίες, όμως, αυτές για δήθεν σεξουαλική κακοποίηση της ανήλικης από τον παππού δεν αποδείχθηκαν από κανένα στοιχείο και δεν τεκμηριώθηκαν από καμία ιατροδικαστική εξέταση. Αποτέλεσμα ήταν όλες αυτές οι κατηγορίες να καταρρεύσουν, να λάμψει η αλήθεια και ο 67χρονος να αθωωθεί για τις κατηγορίες σεξουαλικής κακοποίησης του παιδιού». Της Βίκυς Βετουλάκη
*** «ΘΑΡΡΟΣ» 4 Αυγούστου 1909: Αιματηρά συμπλοκή οικογενειών
Την 5ην μεταμεσημβρινήν ώραν της παρελθούσης Κυριακής πλησίον της πλατείας των ασκήσεων και έξωθι του παρά την οδόν Μαυρομιχάλη μαγαζίου του Δημητρίου Μπάμπαλη, συμπλοκή έλαβε χώραν μεταξύ οικογενειών καθ’ ην αντηλλάγησαν αρκετοί πυροβολισμοί μεταξύ των συμπλακέντων εκ των οποίων ετραυματίσθη μία γυνή. Πώς έλαβε χώραν Έξωθι του μαγαζίου του ανωτέρω Μπάμπαλη εκάθηντο οι Χρ. Παρηγόρης και Νικήτας Παρηγόρης διασκεδάζοντες. Κατ’ εκείνην την στιγμήν οι αδελφοί Νικόλαος και Θεόδωρος Γεωργόπουλοι μεταβάντες εζήτησαν τον λόγον παρά των Παρηγορέων δια συμπλοκήν τινά η οποία έλαβε χώραν μεταξύ γυναικών, εκ τούτου δε τα πράγματα εξετραχύνθησαν ώστε να συμπλακώσι και ούτοι μεταξύ των. Kατ’ αυτήν πιστόλια, περίστροφα και γκράδες ακόμη ετέθησαν εις ενέργειαν και οι ανταλλασσόμενοι πυροβολισμοί διεδέχοντο αλλήλους. Γυναίκες και ενδιαφερόμενοι εξ αμφοτέρων των συμπλεκομένων μερών έσπευδον προς το μέρος της συμπλοκής και τελεία εβασίλευεν αναστάτωσις εν τη συνοικία. Τραυματισμός γυναικός Μία σφαίρα εκ των ριπτομένων υπό τον Παρηγορέων πυροβολισμών ευρίσκει την σπεύδουσαν εκεί σύζυγον του Θεοδ. Γεωργοπούλου και τραυματίζει αυτήν εις τον γλουτόν. Η συμπλοκή τότε μεταξύ των διαμαχομένων επιτείνεται και οι ριπτόμενοι πυροβολισμοί καθίστανται πυκνότεροι λαμβάνοντος μέρος και του Δημ. Μπάμπαλη. Επέμβασις της αστυνομίας Εν τω μεταξύ ειδοποιηθείς καταφθάνει ο αστυνόμος Ματσαντώνης μετά του υπενωμοτάρχου Νενέ και χωροφυλάκων τριών. Ο Ματσαντώνης επεμβαίνει αμέσως. Συλλαμβάνονται οι Νικ. Γεωργόπουλος και Δημ. Μπάμπαλης, κατάσχονται επ’ αυτών εν δίκαννον πιστόλιον μεθ’ ενός γκρα και ορμαθός φυσιγγίων. Εκτός αυτών συλλαμβάνεται και ο Θ. Γεωργόπουλος, αυτός όμως επωφελούμενος της επικρατούσης συγχύσεως κατορθώνει να δραπετεύση των χειρών των χωροφυλάκων. Οι συλληφθέντες ωδηγήθησαν εις την αστυνομίαν μη κατορθωθείσης της συλλήψεως και των λοιπών συμπλακέντων οι οποίοι κατόρθωσαν να διαφύγωσι. Αι ανακρίσεις Χθες καθ’ όλην την ημέραν ο αστυνόμος Ματσαντώνης ενήργει εν τη αστυνομία τας δεούσας ανακρίσεις, πολλοί δε εκλήθησαν και εξητάσθησαν μάρτυρες.
*** Τρία νέα κρούσματα κορωνοϊού στη Μεσσηνία, 16 ασθενείς στο Νοσοκομείο Καλαμάτας
Αυξάνεται ο αριθμός των καθημερινών εμβολιασμών
Να «αντιστέκεται», σε σχέση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη χώρα, δείχνει η Μεσσηνία. Κατά τη χθεσινή επίσημη ενημέρωση του ΕΟΔΥ καταγράφηκαν τρία νέα επιβεβαιωμένα κρούσματα στο νομό. Επίσης, μέχρι αργά χθες βράδυ συνεχίζονταν οι μαζικοί έλεγχοι με “rapid test” στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας από τα κλιμάκια του ΕΟΔΥ, και τα 240 περίπου τα οποία είχαν πραγματοποιηθεί συνολικά σε όλη τη Μεσσηνία μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, ήταν όλα αρνητικά. Στο μεταξύ, στο Νοσοκομείο Καλαμάτας παρατηρείται μικρή αύξηση στις εισαγωγές ασθενών τις τελευταίες μέρες, ενώ να υπενθυμίσουμε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα κατέληξαν τρεις ασθενείς στο νοσηλευτικό ίδρυμα. Στην κλινική «covid 19» νοσηλεύονταν 15 ασθενείς χθες, ενώ ένας παραμένει διασωληνωμένος στη ΜΕΘ. Στη χώρα χθες ανακοινώθηκαν 1.400 νέα κρούσματα και 27 ακόμα θάνατοι. Το ιδιαίτερα ανησυχητικό στοιχείο είναι ότι οι διασωληνωμένοι στις ΜΕΘ των νοσοκομείων της χώρας, ανέρχονται πλέον σε 320. «Ανεβάζουν» ταχύτητα οι εμβολιασμοί
455 εμβολιασμοί πραγματοποιήθηκαν την περασμένη Τετάρτη 17/2, στα συνολικά 7 εμβολιαστικά κέντρα της Μεσσηνίας. Συνολικά μέχρι τώρα έχουν εμβολιαστεί 5.395 πολίτες, ενώ εξ αυτών 2.433 έχουν εμβολιαστεί και με τις δύο.
*** Δήμαρχος και πρόεδρος αρνήθηκαν προ Η.Δ. θέμα συζήτησης για την πλατεία Γαργαλιάνων
Συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη και, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, σε… άλλη διάσταση η προχθεσινή του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας, με απίθανες και απίστευτες καταστάσεις να σημειώνονται εμφανώς παραβιάζοντας τον Κανονισμό Λειτουργίας του Σώματος και παραβαίνοντας την ισχύουσα νομοθεσία. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο δήμαρχος Τριφυλίας και ο πρόεδρος του Σώματος αρνήθηκαν και δεν επέτρεψαν να συζητηθεί προ ημερήσιας διάταξης θέμα που έθεσε ο επικεφαλής της «Ανεξάρτητης Δημοτικής Συνεργασίας», Δημήτρης Δριμής, σχετικά με την ανακατασκευή της κεντρικής πλατείας Γαργαλιάνων, με βάση φωτογραφίες του σχεδίου που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τον ίδιο τον κ. Λεβεντάκη. Όπως έχουμε αναφέρει στο «Θ», σε εκτενή ρεπορτάζ τις προηγούμενες μέρες, η πρόταση σχεδίου του κ. Λεβεντάκη, που έγινε ευρέως γνωστή από φωτογραφίες που είναι δημοσιευμένες στο λογαριασμό του συνδυασμού του στο facebook, προκαλεί σφοδρές αντιδράσεις στους Γαργαλιάνους, ξεσηκώνοντας την τοπική κοινωνία, αλλά και επικεφαλής παρατάξεων του Δ.Σ., δημοτικούς συμβούλους, πρώην δημάρχους, το Συμβούλιο Κοινότητας Γαργαλιάνων και ενεργούς πολίτες. Με δημόσιες παρεμβάσεις τους δε, τίθενται κάθετα αντίθετοι στην πρόταση του κ. Λεβεντάκη, καθώς θεωρούν πως, αφενός, αλλάζει χρήση η πλατεία και μετατρέπεται σε αλσύλλιο ή πάρκο και, αφετέρου, αλλάζει βάναυσα η ιστορική της αναφορά ως τοπόσημου με τα χαρακτηριστικά που αιώνες φέρει απαράλλαχτα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο κ. Δριμής έθεσε στην προχθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. Τριφυλίας προ ημερήσιας διάταξης θέμα για ενημέρωση – απόφαση σχετικά με την πρόταση σχεδίου της Δημοτικής Αρχής για ανάπλαση – ανακατασκευή της κεντρικής πλατείας των Γαργαλιάνων, αλλά ο πρόεδρος δεν το έβαζε σε ψηφοφορία για να αποφανθούν και αποφασίσουν τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου αν εγκρίνουν ή απορρίπτουν την πρόταση. Ο δε κ. Λεβεντάκης εκφράστηκε αρνητικά σημειώνοντας ότι δεν είναι θέμα του συμβουλίου η πλατεία και πως εάν θέλουν ο κ. Ανδρινόπουλος και η κα Καμπύλη, θα τους ενημερώσει στο γραφείο του. Ο κ. Δριμής αντέδρασε χαρακτηρίζοντας ως απαράδεκτο ότι η πρότασή του για προ ημερήσιας διάταξης θέμα δεν έμπαινε σε ψηφοφορία, ενώ στον Κανονισμό Λειτουργίας του Δ.Σ. Τριφυλίας και την ισχύουσα νομοθεσία ρητά ορίζεται η διαδικασία που ακολουθείται σε τέτοιες περιπτώσεις, με το Δημοτικό Συμβούλιο να αποφασίζει! Δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια του προέδρου του Σώματος και σε καμία περίπτωση του δημάρχου, εάν θέμα που θέτει προ ημερήσιας διάταξης επικεφαλής παράταξης ή δημοτικός σύμβουλος θα συζητηθεί ή όχι, αλλά του κυρίαρχου οργάνου, που είναι το Δημοτικό Συμβούλιο! Όπως επισήμανε στο «Θ» ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Δημοτικής Συνεργασίας, Δημήτρης Δριμής, «πρόκειται για άλλο ένα πραξικόπημα δημάρχου και προέδρου, που αρνήθηκαν να θέσουν σε ψηφοφορία στο Σώμα την πρότασή μου».
*** Ο Ιωάννης Μάζης εξηγεί γιατί πρέπει να βυθιστεί το Τσεσμέ – ΤΑΥΤΙΣΗ ΑΠΟΨΕΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΑΚΟ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟ
Ο καθηγητής γεωπολιτικής, ο έγκριτος Ιωάννης Μάζης εξηγεί με λεπτομέρεια γιατί πρέπει να παρεμποδιστεί το υδρογραφικό Τσεσμέ με κάθε τρόπο, προκειμένου να μην εισβάλει στην καρδιά του Αιγαίου. Οι δηλώσεις του συνιστούν την απόλυτη δικαίωση μας που από την στιγμή της γνωστοποίησης της τουρκικής NAVTEX, μιλήσαμε για πρόκληση πολέμου από πλευρά της Τουρκίας. Δείτε το βίντεο και θα καταλάβετε. https://youtu.be/x5BfuR0rn8E .- Όπως βλέπει κανείς υπάρχει ταύτιση απόψεων με τον Κυριάκο Βελόπουλο.
*** Βρέθηκε ο «ένοχος» για το κλάδεμα, ΦΕΚ του Παττακού επί Χούντας: Σα δε ντρεπόμαστε λίγο…
Βρισκόμαστε στο 1967 και για την ακρίβεια στην 6η Οκτωβρίου. Οι κινηματογράφοι λογικά παίζουν την «Αρχόντισσα και τον Αλήτη», τα τρόλει έχουν ακόμη το βαθύ κίτρινο χρώμα της πρώτης γενιάς, και τρεις ημέρες νωρίτερα η χούντα των συνταγματαρχών έχει πολλά νεύρα καθώς στην Aθήνα σημειώνονται εκρήξεις αυτοσχέδιων βομβών. Ο αλήστου μνήμης Παττακός δίνει συνέντευξη Τύπου στους ξένους συντάκτες και αποδίδει τις ενέργειες «στους κομμουνιστάς και τους συνοδοιπόρους των στο εξωτερικό διαβεβαιώνοντας ότι ουδείς εκ των δρώντων αντεθνικώς πρόκειται να διαφύγη». Σας φαίνονται μακρινά; Είναι. Στις 6 Οκτωβρίου του 1967 εκείνης της μακρινής εποχής δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του «Βασιλείου της Ελλάδος» ένας κανονισμός, στον οποίο το μακάριο ελληνικό κράτος κατέφυγε χθες προκειμένου να αναζητήσει τους … υπευθύνους για το κλάδεμα των δέντρων. Σε εκείνη τη μακρινή εποχή έφτασε χθες το μπαλάκι των ευθυνών. Πράγματι, ο ΔΕΔΔΗΕ στην χθεσινή του ανακοίνωση αναφέρει ότι το κλάδεμα των δέντρων που γειτνιάζουν με ηλεκτροφόρα καλώδια και δημιουργούν κινδύνους για βραχυκύκλωμα ή σπάσιμο καλωδίων, πραγματοποιείται κάθε χρόνο με άδεια του Δασαρχείου. Αυτό, συνεχίζει η ανακοίνωση, προκύπτει από έγγραφο που απευθύνει κάθε χρόνο ο ΔΕΔΔΗΕ προς τα Δασαρχεία και τους Δήμους προκειμένου να εξασφαλιστεί η σχετική άδεια, η δε διαδικασία βασίζεται σε Κανονισμό του 1967 για την “Εγκατάσταση και Συντήρηση Υπαίθριων Γραμμών Ηλεκτρικής Ενέργειας”. Η άδεια ζητείται στις αρχές του έτους προκειμένου να ακολουθήσει το κλάδεμα την άνοιξη. Τι λέει όμως το περίφημο εκείνο ΦΕΚ που ακόμη και σήμερα επικαλούνται οι αρμόδιοι; Ουσιαστικά τα αυτονόητα: Ας το δούμε: Κλάδευσις δέντρων: «Όπου υπάρχουν δένδρα πλησίον αγωγών γραμμών ενεργείας δέον να κλαδεύωνται , ώστε ούτε η κίνησις των δένδρων ούτε η αιώρησις ή το ηυξημένο βέλος των αγωγών κατά την διάρκειαν αέρος ή χιονοθυέλλης ή λόγω υψηλοτέρας θερμοκρασίας να φερη εν επαφή τους αγωγούς με τα δέντρα».(….)
Και ακόμη: «Εις διασταυρώσεις αγωγών ή συρμάτων και διασταυρώσεις σιδηροδρομικών γραμμών: Το άνοιγμα διασταυρώσεως και τα επόμενα γειτονικά ανοίγματα δέον να είναι απηλλαγμένα όσον είναι πρακτικώς δυνατόν από επικρεμάμενα δένδρα ή βαθμιαίως καταστρεφόμενα τοιαύτα τα οποία θα ήτον δυνατόν να επιπέσουν εις την γραμμή». Σε άλλο σημείο διαβάζουμε για τα της εγκατάστασης και της συντήρησης.
Εγκατάστασις και συντήρησις Άπασαι αι γραμμαί ηλεκτρικής ενέργειας και ο εξοπλισμός αυτών δέον να εγκαθίστανται και συντηρούντα κατά τρόπον περιορίζοντα εις το ελάχιστον τους εξ αυτών προκύπτοντας κινδύνους δια τους ανθρώπους και τα ακίνητα Προσιτότης Απαντα τα μέρη, τα χρήζοντα επιθεωρήσεως ή ρυθμίσεως κατά την διάρκειαν της λειτουργίας αυτών δέον να είναι ευκόλως προσιτά εις τα αρμόδια πρόσωπα μέσω επαρκών χώρων αναρριχήσεως , χώρων εργασίας , διευκολυντικών διατάξεων εργασίας και αποςστάσεως μεταξύ αγωγών Επιθεώρησις Αι γραμμαί ηλεκτρικής ενεργείας και ο εξοπλισμός αυτών δέον να επιθεωρούνται συστηματικώς από καιρού εις καιρόν από τα υπεύθυνα δια τας εγκαταστάσεις πρόσωπα. πηγή
***
~ ** ΣΗΜΕΡΑ 19/02/2021 ,ΓΙΑ το Ευρωμπάσκετ Euroleague για την 25η Αγωνιστική
ΤΣΣΚΑ Μόσχας - ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ Αναβλήθηκε .- ^
ΦΕΝΕΡΜΠΑΧΤΣΕ - ΑΛΜΠΑ Βερολίνου 89-84 .- ^
ΕΡΥΘΡΟΣ ΑΣΤΕΡΑΣ - ΖΕΝΙΘ Αγίας Πετρούπολης 75-76 .- ^
ΛΥΟΝ ΒΙΛΕΡΜΠΑΝ - ΜΠΑΓΕΡΝ Μονάχου 87-79 .- ^
ΒΑΛΕΝΘΙΑ - ΡΕΑΛ Μαδρίτης 89-78 .- ^
~** Στο ΠΟΛΟ ΣΉΜΕΡΑ : ΕΛΛΑΔΑ-ΓΑΛΛΙΑ 17-14 .- ^
~** ΧΘΕΣ ,... ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Πειραιώς - ΑΪΤΧΟΦΕΝ 4-2 ,( 3-2) .- [ 9΄Μπουχαλάκης , , 14΄Ζαχαβί , 37΄Β΄Βίλα , 39΄Ζαχαβί , 45+2 ΄Ελ Αραμπί , 83΄Μασούρας , ].- Διαιτητής της αναμέτρησης ο Γερμανός Αντρέας Έκμπεργκ. Βοηθοί οι Μεχμέτ Κούλουμ και ο Στέφαν Χάλμπεργκ, ενώ τέταρτος ο επίσης συμπατριώτης του Γκλεν Νίμπεργκ. Στο VAR θα είναι ο Γερμανός Κρίστιαν Ντίγκερτ με βοηθό του τον επίσης Γερμανό Χαρμ Όσμερς .- Ολυμπιακός (Μαρτίνς): Σα - Λαλά, Σωκράτης, Μπα, Ρέαμπτσιουκ - Εμβιλά, Καμαρά, Μπουχαλάκης - Βαλμπουενά, Ελ Αραμπί και Μπρούμα .- Στον πάγκο για τον Ολυμπιακό: Καραργύρης, Τζολάκης, Φορτούνης, Χασάν, Ανδρούτσος, Βρουσάι, Μασούρας, Ντρέγκερ, Χολέμπας, Σουρλής και Ραντζέλοβιτς Αϊντχόφεν (Σμιντ): Εμβογκό - Μαξ, Μποσκάγλι, Τέζε, Ντάμφρις - Ροσάριο, Τόμας, Σανγκαρέ - Μάλεν, Ζάχαβι και Γκέτσε .- Στον πάγκο για την PSV: Αϊντχόφεν: Ούνερσταλ, Ντελάνγκε, Μπάουμγκαρτλ, Φέιν, Φαν Γκίνκελ, Γκουτιέρες, Μάουρο Ζούνιορ, Πιρόε και Φέρτεσεν.
ΚΡΑΣΝΑΝΤΑΡ -ΔΥΝΑΜΟ Ζάγκρεπ 2-3 , (1-1) .- ^
~** ΕΠΙΣΗΣ , ΧΘΕΣ ,.. Στο ποδόσφαιρο UEFA Europa League σήμερα Πέμπτη 18-02-2021 :
ΔΥΝΑΜΟ Κιέβου - ΜΠΡΥΣ 1-1 .- ^
ΡΕΑΛ Σοσιεδάδ - ΜΑΤΣΕΣΤΕΡ ΓΙΟΥΝΑΪΤΕΝΤ 0-4 ,(0-1) .- ^
ΕΡΥΘΡΟΣ Αστέρας - ΜΙΛΑΝ 2-2 ,(0-1) .- ^
ΒΟΛΣΜΠΟΥΡΓΚ - ΤΟΤΤΕΝΑΜ 1-4 ,(0-3) .- ^
ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ - Πράγας - ΡΟΜΑ 0-2 ,(0-1) .- ^
ΣΛΑΒΙΑ Πράγας - ΛΕΣΕΣΤΕΡ ΣΙΤΥ 0-0 , (0-0) .- ^
ΓΙΑΝΚ ΜΠΟΥΣ - ΜΠΑΓΕΡΝ Λεβερκούζεν 4-3 , (3-0) .- ^
ΚΡΑΣΝΑΝΤΑΡ -ΔΥΝΑΜΟ Ζάγκρεπ 2-3 , (1-1) .- ^
ΜΠΕΝΦΙΚΑ - ΑΡΣΕΝΑΛ 1-1 ,(0-0) .- ^
ΓΡΑΝΑΔΑ - ΝΑΠΟΛΙ 2-0 , (2-0) .- ^
ΣΑΛΤΣΜΠΟΥΡΓΚ - ΒΙΓΙΑΡΕΑΛ 0-2 ,(0-1) .- ^
ΡΟΥΑΓΙΑΛ ΑΝΤΜΕΡΤΠ -ΡΕΪΤΖΕΡΣ 3-4 ,(1-1) .- ^
ΜΑΚΑΜΠΙ Τ.Α. - ΣΑΧΤΑΡ ΝΤΟΝΕΤΣΚ 0-2 ,(0-1) .- ^
ΜΟΛΝΤΕ - ΧΟΜΦΕΧΕ¨Μ 3-3 ,(1-2) .- ^
ΛΙΛ - ΑΓΙΑΞ 1-2 ,( 0-0) .- ^
~** ΧΘΕΣ ,... ΠΟΛΟ Εθνικών ομάδων ανδρών :
18-02-2021 : ΚΑΝΑΔΑΣ - ΕΛΛΑΔΑ 6-19 .- ^
~** ΓΙΑ το Ευρωμπάσκετ Euroleague για την 25η Αγωνιστική χθές 18-02-2021 :
ΚΙΜΚΙ Μόσχας - ΜΠΑΣΚΟΝΙΑ 67-89 .- ^
ΑΝΑΤΟΛΟΥ ΕΦΕΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Πειραιώς 76-53 .-
Τα δεκάλεπτα : 11-26 , 32-8 , 15-9 , 18-10 .- ^
ΟΛΥΜΠΙΑ Μιλάνου - ΜΑΚΑΜΠΙ Τ. Α. 87-68 .- ^
ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ - ΚΑΟΥΝΟ ΖΑΛΓΚΙΡΙΣ 86-62 .- ^
~** ΧΘΕΣ ,,. ΓΙΑ ΕΞ αναβολή 6η αγωνιστική 17-02-2021 :
ΖΕΝΙΘ Αγίας Πετρούπολης - ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ Ξανά αναβλήθηκε
~*** ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : 1.- ΑΡΦΑΡΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Δευτέρα 01 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 .- ~ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΜΗΝΑ για όλους μας ! : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1047189602891109572/3629321515906895077 .- 2.- ΑΡΦΑΡΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τρίτη 02 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6943628292516320571/5485299720485240098 .- 3.-ΑΡΦΑΡΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τετάρτη 03 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6158774951472089344/4123857303033786414 .- 4.- ΑΡΦΑΡΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Πέμπτη 04 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1047189602891109572/4824355399652151825 .- 5. -- ΑΡΦΑΡΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Παρασκευή 05 Φεβρουαρίου 2021: https://www.blogger.com/blog/post/edit/6910645553969710540/2547014300202581612 .- 6.- - ΑΡΦΑΡΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Σάββατο 06 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6943628292516320571/7712557988691222076 .- 7.- ΑΡΦΑΡΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Κυριακή 07 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6158774951472089344/6985413851056659419 .- 8.-ΑΡΦΑΡΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Δευτέρα 08 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1047189602891109572/2538612953641790186 .- 9.-ARFARA MESSHNIAS Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τρίτη 09 ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6910645553969710540/7644863548178670955 .- 10.- .- ΑΡΦΑΡΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τετάρτη 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021: https://www.blogger.com/blog/post/edit/6943628292516320571/1309719620285017199 .- 11.- ΑΡΦΑΡΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Παρασκευή 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1047189602891109572/3617765107303059435 .- 12.- ΑΡΦΑΡΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Παρασκευή 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1047189602891109572/3617765107303059435 .- 13.- ΑΡΦΑΡΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Σάββατο 13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/2264696562786117954/2805432675121838565 .- 14.- ΑΡΦΑΡΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Κυριακή 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/5308354824682069899/9170457683035579255 .- 15.-ΑΡΦΑΡΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Δευτέρα 15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/3035537040406072572/6734149299108208754 .- 16.- ΑΡΦΑΡΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τρίτη 16 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1348236129800595557/9040428232856000787 .- 17.- ΑΡΦΑΡΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Τετάρτη 17 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 . : https://www.blogger.com/blog/post/edit/9113881557930858614/3338542263015148395 .- 18.-ΑΡΦΑΡΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Πέμπτη 18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021: https://www.blogger.com/blog/post/edit/6220303196286054371/8876960570347103868 .- 19.- ΑΡΦΑΡΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑ Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Παρασκευή 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6158774951472089344/8404144842226813937 .- 20.-
~*** ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : 01 .- ARFARA NEWS Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι8 της Ενημέρωσης Παρασκευή 01 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 ΚΑΛΗ , ΧΑΡΟΥΜΕΜΗ , ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ Η ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ 2021 ! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΆ για ΟΛΟΥΣ μας !: https://www.blogger.com/blog/post/edit/6158774951472089344/364930904970976734 .- 02.- .- ARFARA NEWS Η Εφημερίδα μας το αγιάζι της Ενημέρωσης Σάββατο 02 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 ΚΑΛΗ και Ευλογία Κυρίου ΧΡΟΝΙΑ ! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ! : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1047189602891109572/473374788919931343 .- 03 .-ARFARA NEWS Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Κυριακή 03 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021: https://www.blogger.com/blog/post/edit/6943628292516320571/4019652537537461777 .- 04.- ARFARA NEWS Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Δευτέρα 04 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6910645553969710540/1008012737221335351 .- 05 .- ΥΓΕΙΑ για ΟΛΟΥΣ μας Το Α και το Ω ! Ιατρικά Θέματα ! Δευτέρα 04 Ιανουαρίου 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/1047189602891109572/6871114509612322851 .- 29.- ARFARA NWES Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Παρασκευή 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6943628292516320571/881365080770677550 .- 30.- ~ARFARA NEWS Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Σάββατο 30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6910645553969710540/3082189141962975493 .- 31.- ARFARA NEWS Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωση Κυριακή 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6158774951472089344/3260060327409112602 .- 32 .- ΑΡΦΑΡΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑ - ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ Κυριακή 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 : https://www.blogger.com/blog/post/edit/6910645553969710540/4959472227336455380 .-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου