Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019

ARFARA NEWS  Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της ενημέρωσης .
Σάββατο  07  Δεκεμβρίου  2019  .-
~


 
 
 

~** Οσίου Αμβροσίου – Γιορτή σήμερα 7 Δεκεμβρίου – Ποιοι γιορτάζουν

~  : Τη μνήμη του τιμά σήμερα, 7 Δεκεμβρίου, η μας. Ο Άγιος Αμβρόσιος ήταν διακεκριμένος Ρωμαίος πολίτης και γεννήθηκε το 340 μ.Χ. Σπούδασε ρητορική, φιλοσοφία και νομικά.
* Στα Μεδιόλανα ασχολήθηκε με το επάγγελμα του δικαστή. Φύλασσε με λόγια και έργα την αλήθεια και απέδιδε αντικειμενικά τη δικαιοσύνη, αν και δεν είχε βαπτισθεί ακόμα χριστιανός.

Όσον αφορά σ’ αυτό όμως, απαντά ο θεόπνευστος λόγος της Αγίας Γραφής: «Αλλ᾿ εν παντί έθνει ο φοβούμενος αυτόν καί εργαζόμενος δικαιοσύνην δεκτός αυτώ εστι» (Πράξεις, ι’ 35). Δηλαδή, σε κάθε έθνος, όποιος σέβεται το Θεό και πολιτεύεται στη ζωή του με δικαιοσύνη, είναι δεκτός απ’ Αυτόν και είναι δυνατόν να αρέσει σ’ Αυτόν. Και πράγματι, ο Αμβρόσιος με τη ζωή του άρεσε στο Θεό. Γι’ αυτό και τον αξίωσε να βαπτισθεί χριστιανός, να γίνει έπειτα αναγνώστης, και αφού μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα πέρασε όλους τους εκκλησιαστικούς βαθμούς, μετά από απόφαση του βασιλιά Ουαλεντιανού του Α’, χειροτονήθηκε επίσκοπος Μεδιολάνων. Σαν επίσκοπος, ο Αμβρόσιος ποίμανε άριστα το ποίμνιό του, αγωνίστηκε κατά των αιρέσεων, αλλά και το βασιλιά Θεοδόσιο δεν επέτρεψε να εισέλθει στο ναό, παρά μόνο όταν μετάνιωσε ειλικρινά για τους φόνους που έκανε στον Ιππόδρομο της Θεσσαλονίκης. Ο Αμβρόσιος πέθανε ειρηνικά το έτος 397 μ.Χ., σε ηλικία 57 χρονών. Απολυτίκιο:  Ήχος δ’. Ταχύ προκατάλαβε.  Ως θείος διδάσκαλος και ιεράρχης σοφός, δογμάτων ακρίβειαν μυσταγωγείς τους πιστούς, Αμβρόσιε όσιε, λύεις αιρετιζόντων την αχλύν τοις σοίς λόγοις, φαίνεις της ευσεβείας την θεόσδοτον χάριν, εν η τους σε γεραίροντας συντήρει απήμονας.  

~** Αγιος Αμβρόσιος Μεδιολάνων: Ο ασυμβίβαστος Επίσκοπος

~* του , Θεολόγου – Καθηγητού
Η Δυτική Εκκλησία, όσο ήταν ορθόδοξη, είχε αναδείξει μεγάλες πατερικές μορφές, εφάμιλλους των αγίων Πατέρων της Ανατολής. Επειδή μιλούσαν την λατινική γλώσσα, τους ονομάζουμε Λατίνους Πατέρες. Ένας από αυτούς υπήρξε ο επίσκοπος Μεδιολάνων, του σημερινού Μιλάνου της Ιταλίας.
*  Γεννήθηκε περί το 340 στην πόλη Τρέβηρα της Γερμανίας. Ο πατέρας του ονομαζόταν Αμβρόσιος και ήταν ένθερμος χριστιανός και ανήκε σε ευγενή οικογένεια. Μάλιστα η οικογένειά του είχε καταλάβει ύπατα πολιτικά αξιώματα. Ο ίδιος ήταν διοικητής της Γαλλίας. Όταν πέθανε ο πατέρας του ήταν ακόμη παιδί και η μητέρα του εγκαταστάθηκε στη Ρώμη, όπου αφιερώθηκε στην επιμέλεια του παιδιού της. Είχε την ευχέρεια να του δώσει σπουδαία μόρφωση, μα περισσότερο από την κοσμική γνώση φρόντισε να τον μορφώσει πνευματικά. Τον κατήχησε στην χριστιανική πίστη και του δίδαξε τις χριστιανικές αρετές.

Ο Αμβρόσιος έδειξε ασυνήθιστη επιμέλεια και επίδοση στις σπουδές του. Σπούδασε λατινική και ελληνική φιλολογία, φιλοσοφία και νομική. Παράλληλα αναδείχτηκε άρτια προσωπικότητα, στολισμένος με ήθος, σεμνότητα, πραότητα και σοβαρότητα. Ξεχώριζε από τους συμμαθητές του ειδωλολάτρες, οι οποίοι ήταν βουτηγμένοι στην ακολασία και στις ασέλγειες. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του εγκαταστάθηκε στα Μεδιόλανα, μια σημαντική πόλη της αυτοκρατορίας. Άρχισε την άσκηση του δικηγορικού επαγγέλματος, αναδεικνυόμενος γρήγορα σε λαμπρός ρήτορας. Ταυτόχρονα έγινε γνωστός και για το ήθος του, γενόμενος αγαπητός από τους κατοίκους των Μεδιολάνων. Λίγο μετά ο αυτοκράτορας της Δύσεως Ουαλεντιανός εκτιμώντας τις ικανότητές του και το ήθος του τον διόρισε διοικητή των επαρχιών Λιγυρίας και Αιμιλίας, με έδρα τα Μεδιόλανα. Από τη νέα υψηλή κυβερνητική του θέση ο Αμβρόσιος αναδείχθηκε όχι μόνο ικανότατος, ώστε δικαίωσε την επιλογή του αυτοκράτορα, αλλά και δίκαιος και φιλόστοργος ηγέτης, αποδίδοντας δικαιοσύνη και ανακουφίζοντας τους έχοντας ανάγκη. Ως αυτοκρατορικός αξιωματούχος αγαπήθηκε από το λαό και έχαιρε μεγάλης εκτιμήσεως.  Παράλληλα με τα πολιτικά του καθήκοντα, ασχολούνταν και με τα εκκλησιαστικά πράγματα. Τα χρόνια εκείνα η Εκκλησία σπαρασσόταν από έριδες και διαιρέσεις, τις οποίες προκαλούσαν οι αιρετικοί αρειανοί. Μετά το θάνατο του ορθοδόξου Επισκόπου των Μεδιολάνων, οι ομάδες των αρειανών επιχείρησαν να καταλάβουν το επισκοπείο και να χειροτονήσουν δικό τους επίσκοπο. Οι ορθόδοξοι επίσκοποι βρισκόταν σε αμηχανία και δύσκολη θέση, λόγω της έκρυθμης κατάστασης, η οποία έμελλε να προκαλέσει ταραχές και συγκρούσεις. Ο διοικητής Αμβρόσιος, βλέποντας την δύσκολη κατάσταση, κατέβηκε στην αγορά, όπου ήταν συγκεντρωμένοι οι ορθόδοξοι. Τότε ένα μικρό παιδί, από θεία έμπνευση, φώναξε από το πλήθος: «Ο Αμβρόσιος γενέσθω επίσκοπος»! Τότε άρχισε να επαναλαμβάνει τη φράση το πλήθος! Ο Αμβρόσιος, ο οποίος βρέθηκε στην αγορά να επιβάλλει την τάξη, εξελέγη επίσκοπος και μάλιστα, χωρίς να είναι ακόμα βαπτισμένος χριστιανός, αλλά ανήκε στην τάξη των κατηχουμένων, αφού την εποχή εκείνοι βαπτίζονταν, κατά κανόνα, ως ενήλικες! Ο Αμβρόσιος σάστισε. Αλλά θεώρησε τις κραυγές του πλήθος ως κλήση από το Θεό να αναλάβει άλλη διακονία, εκκλησιαστική, ασύγκριτα ανώτερη από την πολιτική. Αναγκάστηκε να δεχτεί τη θέληση του λαού. Έτσι αμέσως ζήτησε να βαπτισθεί και σε οκτώ ημέρες χειροτονήθηκε διάκονος και πρεσβύτερος. Ακολούθως την 7η Δεκεμβρίου του 364 χειροτονήθηκε επίσκοπος και ενθρονίστηκε στο θρόνο των Μεδιολάνων. Πρώτη του ενέργεια ήταν να απαλλαγεί από τη μεγάλη περιουσία του, την οποία μοίρασε στους φτωχούς και το μόνο που κράτησε ήταν τα ενδύματά του και τα βιβλία του. Εργάστηκε δραστήρια για την ανόρθωση της τοπικής εκκλησίας του. Υπήρξε σεμνός και ένθερμος λειτουργός. Άφθαστος κήρυκας του θείου λόγου, ο οποίος συνέπαιρνε τα πλήθη, που συνέρρεαν να τον ακούσουν. Ενίσχυσε την ιεραποστολή και μετέστρεψε στην Ορθοδοξία χιλιάδες αιρετικούς και ειδωλολάτρες. Ταυτόχρονα άσκησε πρωτόγνωρο για την περιοχή φιλανθρωπικό έργο. Έγινε ο στοργικός πατέρας όλων των κατοίκων της επισκοπικής του περιφέρειας, ανεξάρτητα αν ήταν χριστιανοί ή εκτός της Εκκλησίας. Έφτασε κάποτε σε σημείο να πωλεί τα αντικείμενα των ναών για να ελευθερώσει αιχμαλώτους!  Αυτός ο μειλίχιος και πράος άνδρας, όταν χρειαζόνταν, γινόταν άτεγκτος ελεγκτής. Κάποτε η χήρα του αυτοκράτορα Ιουλίνη, η οποία συμπαθούσε τους αρειανούς, το 385, ζήτησε μέσω του υιού της Ουαλεντιανού Β΄ να παραχωρήσει ο Αμβρόσιος ναό στους αρειανούς, έξω από την πόλη. Ο ένθεος επίσκοπος θεώρησε το αίτημα προδοσία της Ορθοδοξίας, αρνούμενος να ικανοποιήσει το αυτοκρατορικό αίτημα! Ο αυτοκράτορας θεώρησε προσβολή την άρνησή του και γι’ αυτό έστειλε στρατιώτες, την ώρα της Θείας Λειτουργίας να συλλάβουν τον Αμβρόσιο. Ο άγιος επίσκοπος έμεινε γαλήνιος και ατάραχος, ώστε οι στρατιώτες αρνήθηκαν να τον συλλάβουν. Και επειδή οι πιστοί προειδοποίησαν με στάση, ο αυτοκράτορας ανακάλεσε τη διαταγή του. Όμως η ασεβής βασιλομήτορα επανήρθε με αίτημά της, ένα χρόνο μετά, για παραχώρηση ναό στους αιρετικούς αρειανούς. Ο Αμβρόσιος αρνήθηκε και πάλι και έλεγξε τον αυτοκράτορα, παρομοιάζοντάς τον με τον ασεβή βασιλιά του Ισραήλ Αχαάβ! Ο αυτοκράτορας οργίστηκε και διέταξε τη σύλληψη και την εξορία του ηρωικού και απείθαρχου επισκόπου. Ο Αμβρόσιος έμεινε κλεισμένος στο ναό, φρουρούμενος από πιστούς χριστιανούς για πολλές ημέρες. Αλλά και πάλι ο αυτοκράτορας ανακάλεσε τη διαταγή του, μπροστά στην ηρωική στάση του Αμβροσίου και τον κίνδυνο στάσεως από τον πιστό λαό των Μεδιολάνων.   ~ Αλλά το γεγονός, που έκαμε γνωστό το ηρωικό φρόνημα του Αμβροσίου, ήταν ο δριμύς έλεγχος κατά του αυτοκράτορα Θεοδοσίου Α΄. Το 390 έγινε στάση στη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν ο στρατηγός της πόλεως και μερικοί αξιωματικοί του. Ο αυτοκράτορας θύμωσε και αποφάσισε να τιμωρήσει σκληρά και παραδειγματικά τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης. Αφού συγκέντρωσε μέγα πλήθος στον ιππόδρομο, διέταξες γενική σφαγή, όπου φονεύτηκαν περισσότεροι από επτά χιλιάδες αθώοι πολίτες. Μετά από λίγο καιρό βρέθηκε στα Μεδιόλανα και μετέβη με την πολυπληθή συνοδεία του στο μητροπολιτικό ναό της πόλεως να εκκλησιαστεί. Ο Αμβρόσιος πληροφορήθηκε την προσέλευση του αυτοκράτορα, πήρε το Ιερό Ευαγγέλιο και τον περίμενε στη θύρα του ναού. Όταν εκείνος πλησίασε τον έλεγξε δριμύτατα για το αποτρόπαιο έγκλημά του και του απαγόρευσε την είσοδο στο ναό! Του ζήτησε να μετανοήσει ειλικρινά και να ζητήσει δημόσια συγνώμη για το κρίμα του! Μάλιστα δε τον συγκατάλεξε μεταξύ των μετανοούντων!   Όλοι περίμεναν να οργιστεί ο αυτοκράτορας και να δώσει διαταγή για την τιμωρία του επισκόπου, ο οποίος τόλμησε να εναντιωθεί στον πανίσχυρο ηγεμόνα και να τον ταπεινώσει δημόσια με αυτόν τον τρόπο. Αλλά ο ηρωικός έλεγχος του Αμβροσίου λειτούργησε λυτρωτικά στην ψυχή του αυτοκράτορα. Άρχισε να συνειδητοποιεί το μεγάλο αμάρτημά του, να τρέμει σύγκορμα και να κλαίει με λυγμούς. Ο Αμβρόσιος του επέβαλε επιτήμιο οκτάμηνης αποχής από τη Θεία Ευχαριστία. Τον κοινώνησε τα Χριστούγεννα, ύστερα από δημόσια εξομολόγηση! Ο Αμβρόσιος απαγόρευσε και την παραμονή και κοινωνία των βασιλέων μέσα στο Ιερό Βήμα, δείχνοντας την ανωτερότητα της ιερατικής εξουσίας, η οποία πηγάζει από το Θεό.  Πολύ σημαντικό, και πρωτοπόρο για την εποχή του, υπήρξε το αίτημα του Αμβροσίου από τον αυτοκράτορα Γρατιανό, να μην εκτελούνται οι κατάδικοι αμέσως μετά τη δίκη, αλλά μετά την παρέλευση μηνός, ώστε να αποδεικνύεται όντως η ενοχή τους. Ο Αμβρόσιος υπήρξε μέγας προστάτης της Ορθοδοξίας. Έλαβες μέρος στη Σύνοδο της Ακυληίας, όπου καταδικάστηκαν και καθαιρέθηκαν οι αρειανοί επίσκοποι Παλλάδιος και Σεκουδιανός. Το 382 προήδρευσε Συνόδου στα Μεδιόλανα, όπου καταδικάστηκε η αίρεση του Απολλιναρίου. Έλαβε επίσης μέρος σε Σύνοδο στη Ρώμη και το 391 στη Σύνοδο της Καπούης.  Τεράστιο υπήρξε και το συγγραφικό έργο του. Διασώθηκαν περισσότερα από εικοσιπέντε περισπούδαστα θεολογικά του έργα και ενενήντα μία επιστολές, τα οποία αποπνέουν άρωμα βαθειάς θεολογικής σκέψεως. Αναδείχτηκε επίσης και μεγάλος εκκλησιαστικός ρήτορας και υμνογράφος. Πάμπολλοι ύμνοι του χρησιμοποιούνται ως τα σήμερα από τους δυτικούς. Ο γνωστός μας ύμνος, ο οποίος ψάλλεται κατά την ώρα του καθαγιασμού των Τιμίων Δώρων «Σε υμνούμεν, σε ευλογούμεν, σε ευχαριστούμεν, Κύριε, και δεόμεθά σου ο Θεός ημών», ανήκει σ’ αυτόν.  Οι αδιάκοποι αγώνες του, οι κόποι του και ο ασκητισμός του, κλόνισαν την υγεία του. Ασθένησε και κοιμήθηκε ειρηνικά την Μεγάλη Παρασκευή, 4 Απριλίου 397, ύστερα από 23 χρόνια αρχιερατείας. Η κηδεία του έγινε ανήμερα του Πάσχα, στην οποία συμμετείχαν όλοι οι κάτοικοι των Μεδιολάνων, ορθόδοξοι, αρειανοί και ειδωλολάτρες, διότι ο ένθεος επίσκοπος υπήρξε ο πατέρας, ο προστάτης και ο ευεργέτης όλων!  Συγκαταλέγεται στους Μεγάλους Πατέρες και διδασκάλους της Εκκλησίας μας.  Η μνήμη του τιμάται στις 7 Δεκεμβρίου.
~**  Αγίου Αμβροσίου: Περί του Μυστηρίου της Ενσαρκώσεως του Κυρίου

Ο γεννήθηκε το 337 η 339 στα Τρέβηρα, από αριστοκρατική χριστιανική[1] οικογένεια. Σπούδασε ρητορική (όπως ήταν η συνήθεια της εποχής[2]) και άσκησε το επάγγελμα του δικηγόρου στην επαρχία του Σιρμίου.
* Ανήκει στις τελευταίες μορφές της δυτικής Εκκλησίας που γνώριζαν ελληνικά. Μάλιστα επεσήμαινε, ότι η αυθεντία των ελληνικών χειρογράφων της Βίβλου είναι η ισχυρότερη.[3] Περίπου το 370 ονομάστηκε consularis Liguriae et Aemiliae και εγκαταστάθηκε στο Μιλάνο, ασκώντας τις αρμοδιότητές του με θαυμαστή δικαιοσύνη. ῾Η αρετή του αυτή τον έφερε στο επισκοπικό αξίωμα μετά από κοινή επιθυμία και πίεση χριστιανών ορθοδόξων και αιρετικών. ῏ Ηταν τότε κατηχούμενος, βαπτίσθηκε και μετά μία εβδομάδα ανέλαβε την ποίμανση των Μεδιολάνων (περ. 373). Την εποχή του Αμβρόσιου και ως το 404 στο Μιλάνο ήταν η έδρα της δυτικής αυτοκρατορικής κυβέρνησης. Εκκλησιαστικά, ο επίσκοπος Μεδιολάνων έλεγχε ουσιαστικά ολόκληρη τη Β. .[4]

Ως επίσκοπος έζησε ο ίδιος με ασκητική λιτότητα, αλλά και προώθησε τον οργανωμένο μοναστικό βίο.[5] Για να ανταποκριθεί στα ποιμαντικά του καθήκοντα επιδόθηκε στη μελέτη της χριστιανικής αλλά και της φιλοσοφικής γραμματείας. Κυρίως χρησιμοποίησε τον Φίλωνα, τον Ωριγένη και τον Μ. Βασίλειο. Διάβαζε σιωπηλά, πράγμα ασυνήθιστο για την εποχή, και προτιμούσε να γράφει ο ίδιος τα έργα του, παρά να χρησιμοποιεί γραμματέα. Αλληλογραφούσε με έλληνες επισκόπους, όπως με τον Μέγα Βασίλειο, από του οποίου τη σκέψη επηρεάστηκε ιδιαίτερα. ῾Η πολιτική του, όμως, σε σχέση με την Εκκλησία της Ανατολής δεν μπορεί να θεωρηθεί ιδιαίτερα επιτυχής, γιατί έπασχε από έλλειψη κατανόησης προσώπων και νοοτροπιών.[6] Αντιστάθηκε με όλες τις δυνάμεις του στην αρειανική αίρεση, και μάλιστα διαμορφώνοντας την αντιαρειανική πολιτική του αυτοκράτορα της Δύσης Γρατιανού. Κοιμήθηκε στο Μιλάνο στις 4 Απριλίου του 397, έχοντας πραγματοποιήσει σημαντικό ποιμαντικό και συγγραφικό έργο.[7]  Από το πρώτο μεγάλο πλήγμα κατά του Αρειανισμού με τη σύνοδο του Σιρμίου, οπότε καταδικάσθηκαν οι Ιλλυροί αρειανοί επίσκοποι, ως το τέλος της ζωής του, ο ΄Αμβρόσιος έδωσε νικηφόρους πολέμους για την οριστική καταρράκωση του ήδη φθίνοντος αρειανισμού[8] και την εδραίωση ορθόδοξου φρονήματος στην Εκκλησία: «…μέσα σε μια δεκαετία από την άνοδό του στον επισκοπικό θρόνο, ο Αμβρόσιος είχε την ικανοποίηση να γίνει μάρτυρας της αποκατάστασης της Νικαιακής ορθοδοξίας στην πράξη σε όλα τα μέρη της δυτικής αυτοκρατορίας».[9] Από τη δράση του αυτή προέκυψαν μία σειρά εξηγητικών, ηθικοασκητικών και θεολογικών έργων, τα οποία,  αν και όχι ιδιαιτέρως πρωτότυπα, διαμόρφωσαν σε μεγάλο βαθμό, και μάλιστα σε συμφωνία με την ελληνική θεολογία, τις βάσεις της δυτικής θεολογίας. Μεγάλη είναι, ακόμη, η προσφορά του στη λειτουργική ζωή, αφού εισηγήθηκε έμπρακτα και με επιτυχία τους αντιφωνικούς λειτουργικούς ύμνους στη Δύση,[10] συνθέτοντας ο ίδιος και εμπνέοντας άλλους να συνθέσουν. Όπως γράφει ο Παπαδόπουλος, «ο Αμβρόσιος έγινε σημείο προσανατολισμού, φρονήματος και δράσεως εκκλησιαστικής, όπως ήταν στην Ανατολή ο Βασίλειος και παλαιότερα ο Αθανάσιος. Εδώ ακριβώς βρίσκεται το μεγαλείο και η προσφορά του Αμβρόσιου και γι᾽ αυτό τιμήθηκε και τιμάται ως μέγας διδάσκαλος στην Δύση, αλλά και στην Ανατολή».[11]῾ Η μνήμη του εορτάζεται στις 7 Δεκεμβρίου.  Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ Περί του Μυστηρίου της Ενσαρκώσεως του Κυρίου απαντά στις παρ. 11 και 63 του ίδιου του έργου, και ελαφρώς παρηλλαγμένη («Περί της Ενσαρκώσεως του Κυρίου» η «Περί της Ενσαρκώσεως του Κυρίου κατά Απολλιναριστών») αναφέρεται από μεταγενέστερους συγγραφείς. Το Περί ενσαρκώσεως θα πρέπει να εγράφη μετά το 381, δηλαδή μετά από τα Περί Πίστεως και Περί αγίου Πνεύματος έργα του Αμβρόσιου. Σύμφωνα με τον Παυλίνο της Νόλα, η εκφώνηση της ομιλίας αυτής οφείλεται σε πρόκληση δύο αρχιθαλαμηπόλων του αυτοκράτορα, οι οποίοι έκλιναν προς τον αρειανισμό. Ο Αμβρόσιος εκφώνησε την ομιλία του μετά τη λειτουργία στη Βασιλική των τειχών (Basilica portiana).῾Η αρχική αναφορά στον Κάιν και τον Άβελ (Κεφ. 1-2), χωρίς να είναι άσχετη με το θέμα της ομιλίας, οφείλεται στην αναμονή των αρχιθαλαμηπόλων, οι οποίοι είχαν υποσχεθεί ότι θα παρίστανται, αλλά εν τω μεταξύ σκοτώθηκαν σε ατύχημα. Αφού οι δύο αυλικοί δεν εμφανίζονταν, ο Αμβρόσιος προχώρησε στο κύριο μέρος της ομιλίας του (κεφ. 3-7). Τα τρία τελευταία κεφάλαια (8-10) δεν ανήκουν στην ομιλία που εκφώνησε τότε ο Αμβρόσιος, αλλά προσετέθησαν μετά τη σύνοδο της Ακυληίας και αποτελούν απάντησή του σε ερώτημα του Παλλάδιου της Ρατιάρα, το οποίο του μετέφερε ο αυτοκράτορας Γρατιανός.[12]   Το Περί ενσαρκώσεως έργο του Αμβρόσιου έχει ως πηγές του «την Προς Επίκτητον επιστολή του Αθανασίου και το Κατά Ευνομίου Α΄ – Β΄ του Βασιλείου».[13] Το περιβάλλον, στο οποίο εγράφη το Περί Ενσαρκώσεως, φαίνεται και μέσα από το ίδιο το έργο, όπου ο Αμβρόσιος γράφει: «Πιο γρήγορα θα με αφήσει η ημέρα παρά τα ονόματα των αιρετικών και των διάφορων παρατάξεων».[14] Τα θεολογικά ζητήματα βρίσκονταν τότε στο επίκεντρο του κοινωνικού ενδιαφέροντος.[15] Οι Ευνομιανοί, πάντως, τους οποίους επίσης πολεμάει το Περί ενσαρκώσεως, δεν ήταν πολυάριθμοι στη Δύση. Τον Αμβρόσιο απασχόλησαν περισσότερο οι Ομοιανοί, οι οποίοι μιλούσαν αόριστα για ομοιότητα Πατέρα και Υιού, χωρίς να διευκρινίζουν σε τι ακριβώς συνίσταται η ομοιότητα αυτή.[16] Ο Αμβρόσιος δείχνει ότι, σύμφωνα με τις βιβλικές μαρτυρίες, ο Χριστός ήταν τέλειος Θεός και τέλειος άνθρωπος, χωρίς να αλλοιωθεί καμμία από τις δύο φύσεις με την ένωση στο πρόσωπό Του. Σημαντικώτερο είναι το τελευταίο μέρος του έργου, όπου σχολιάζεται ο όρος «αγέννητος», με τον οποίο οι Ευνομιανοί όριζαν την ουσία του Πατρός και ισχυρίζονταν ότι ο Υιός είναι δημιούργημα. Πίσω από την «τεχνική» αυτή διατύπωση πρέπει να διακρίνει κανείς ένα πλήθος θεολογικών προβλημάτων, που ταλαιπώρησαν την Εκκλησία για πολλούς αιώνες. Κύριο ζήτημα είναι η σημασία των εννοιών της ταυτότητας, της ενότητας, και της διαφοράς σε σχέση με τις έννοιες της σύνθεσης και της απλότητας.   Εφόσον δεχόμαστε, πως ο Θεός είναι απλός, με το οποίο δεν διαφωνούσαν ούτε οι οπαδοί του Αρείου, πως πρέπει να εξηγηθεί ο λόγος για πρόσωπα του Θεού – πως συμβιβάζεται η τριαδική ύπαρξη του Θεού με την απλότητά Του; Όλες οι αιρέσεις έχουν εδώ τη ρίζα τους, ανεξάρτητα από επί μέρους διαφορές: πως είναι δυνατόν να νοηθεί οποιαδήποτε διαφορά, οποιαδήποτε διαφοροποίηση, στον Θεό, χωρίς να καταργείται η θεία απλότητα; Ο Αμβρόσιος χρησιμοποιεί την ελληνική πατερική σκέψη της εποχής του για να απαντήσει σ᾽ αυτές ακριβώς τις απορίες.[17]  [1]Ἡ ἀδελφή του Μαρκελλίνα χειροθετήθηκε παρθένος ἀπὸ τὸν πάπα Λιβέριο τὰ Χριστούγεννα τοῦ 353 στὴ Ρώμη, ὅπου εἴχε ἤδη πάει καὶ ὁ Ἀμβρόσιος μαζὶ μὲ τὴ μητέρα καὶ τοὺς δύο ἀδελφούς του.  [2] Βλ. F. Homes Dudden, The life and times of St. Ambrose, vol. I, Oxford at the Clarendon Press 1935, p. 10.  [3] Βλ. Περὶ ἐνσαρκώσεως κεφ. 8, παρ. 82, PL 875a. Πρβλ. R. W. Muncey, The New Testament text of Saint Ambrose, Cambridge 1959, σ. xxxvi κ.ἑ (‘The Greek text implied by St Ambrose’). [4] Βλ. Quasten J., Patrology v. IV, ed. Angelo di Berardino, tr. Rev. Placid Solari, O.S.B., Christian Classics, ἄ.ἔ., σελ. 144-180.  [5] Περισσότερα δὲς στὸ ἔργο μας, Πηγὲς τοῦ δυτικοῦ μοναχισμοῦ στὸν 4ο καὶ τὸν 5ο αἰώνα μ.Χ.  [6] Βλ. Home Dudden, ἔνθ. ἀν., σ. 216. [7] Ἔγραψε ἔργα Ἑρμηνευτικά, μὲ θέματα ποὺ ἐπέλεγε κυρίως ἀπὸ τὴν Παλαιὰ Διαθήκη, μὲ τὴν ἐξαίρεση τοῦ ὑπομνήματος στὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Λουκᾶ ( Ἑξαήμερος [περ. 388] – ἰδιαιτέρως δημοφιλὲς ἔργο στὴ Δύση· πηγές του εἶναι κυρίως ὁ Μέγας Βασίλειος, ἀλλὰ καὶ ὁ Ὠριγένης καὶ ὁ Ἱππόλυτος Ρώμης – Περὶ Παραδείσου, Περὶ Κάιν καὶ Ἄβελ, Περὶ Νῶε, Περὶ Ἀβραάμ, Περὶ Ἰσαὰκ καὶ ψυχῆς, Ἑρμηνεία τοῦ Κατὰ Λουκᾶν, κ.ἄ.), Ἠθικὰ καὶ ἀσκητικά (Περὶ καθηκόντων τοῦ κλήρου, Περὶ παρθενίας, κ.ἄ.), Δογματικά (Περί πίστεως [περ. 379] – πηγές του κυρίως ὁ Μ. Ἀθανάσιος, ὁ Μ. Βασίλειος, ὁ Δίδυμος καὶ ὁ Ἱλάριος – Περὶ ἁγ. Πνεύματος – ὅπου καὶ πάλι ἀκολουθεῖ τὴν ἑλληνικὴ πατερικὴ παράδοση καὶ κυρίως τὸν Δίδυμο καὶ τὸν Μ. Βασίλειο, – Περὶ τοῦ μυστηρίου τῆς ἐνσαρκώσεως τοῦ Κυρίου – τὸ ὁποῖο καὶ μεταφράζουμε ἐδῶ, – κ.ἄ.), Διάφορα κηρύγματα, ἐπιστολὲς καὶ λειτουργικὰ κείμενα. Ὁ Ἀμβροσιαστής, ὁ σωζόμενος ὑπὸ τὸ ὄνομα τοῦ Ἀμβροσίου συγγραφέας τῶν ὑπομνημάτων στὶς ἐπιστολὲς τοῦ Παύλου, δὲν ἔχει ἀκόμη ταυτιστεῖ, ἀλλὰ θεωρεῖται σύγχρονος μὲ τὸν Ἀμβρόσιο.  [8] Τὴν ἐποχὴ ποὺ ἔδρασε ὁ Ἀμβρόσιος, «ὁ ἀρειανισμὸς εἶχε θεολογικὰ νικηθεῖ στὰ μεγάλα κέντρα, ἀλλὰ διατηροῦσε τὴν ὁρμή του στὸ Ἰλλυρικό, στὶς ἐπαρχίες πρὸς τὸν Δούναβη καὶ δὴ στὸ Μιλάνο, τοῦ ὁποίου ὁ ἐπίσκοπος, ὁ Αὐξέντιος, ἦταν ἀρειανός (+ 373). Οἱ αὐτοκράτορες τῆς Δύσεως καὶ μάλιστα ὁ Γρατιανὸς καὶ ὁ Μ. Θεοδόσιος ἦταν φιλορθόδοξοι ἢ ὀρθόδοξοι καὶ ὁ Ἀμβρόσιος τοὺς ἐπηρέαζε ἀποφασιστικά» (Βλ. Στυλ. Παπαδόπουλος, Πατρολογία Β΄, Ἀθήνα 1990, σ. 645).  [9] Βλ. Homes Dudden, ἔνθ. ἀν., σ. 206.  [10] Οἱ ὁποῖοι, σύμφωνα μὲ τὴ μαρτυρία τοῦ ἰδίου, ἀμέσως ἔγιναν ἀγαπητοὶ ἀπὸ τοὺς πιστούς, βλ. Serm. contr. Auxent. 34.  [11] Βλ. Στυλ. Παπαδόπουλος, Πατρολογία Β΄, Ἀθήνα 1990, σ. 644.  [12] Τὸ ἐρώτημα ἦταν, «πῶς γίνεται τὸ ἀγέννητο καὶ τὸ γεννητὸ νὰ ἔχουν τὴν ἴδια φύση καὶ ὑπόσταση (οὐσία)»;  [13] Βλ. Στυλ. Παπαδόπουλος, ἔνθ. ἀν., σ. 649.  [14] Βλ. Περὶ ἐνσαρκώσεως 35: «dies me citius defecerit quam nomina haereticorum diversarumque sectarum».  [15] Εἰδικὰ στὴν Ἀνατολὴ τὰ συζητοῦσαν ἀκόμη καὶ στὰ καφενεῖα, ὅπως μαρτυροῦν ὁρισμένα κείμενα τῶν Πατέρων. [16] Κυρίως ἐδέχοντο τὸν Υἱὸ ἠθικῶς ὅμοιο μὲ τὸν Πατέρα. Στοὺς ὁμοιανοὺς ἀνῆκε καὶ ὁ προκάτοχος τοῦ Ἀμβροσίου στὸν ἐπισκοπικὸ θρόνο τῶν Μεδιολάνων Αὐξέντιος.  [17] Περισσότερα γιὰ τὸ ὅλο θέμα μπορεῖ νὰ δεῖ κανεὶς στὸ ἔργο μας Περί του ομοουσίου.  Περὶ τοῦ Μυστηρίου τῆς Ἐνσαρκώσεως τοῦ Κυρίου
***    Αγιος Αμβρόσιος: Γιατί θεωρείται προστάτης της δικαιοσύνης

~  Ο σπούδασε ρητορική, φιλοσοφία και νομικά. Ασκούσε το επάγγελμα του .
*  Λόγω της ακεραιότητας του χαρακτήρα του, με διαταγή του Ουαλεντιανού Α’, πήρε όλους τους ιερατικούς τίτλους και χειροτονήθηκε απ’ ευθείας Επίσκοπος Μεδιολάνων.
~  Είναι αυτός που μετέπειτα απαγόρευσε την είσοδο στο ναό, στον αυτοκράτορα Θεοδόσιο, λόγω του ότι αυτός είχε καταστείλει αιματηρά τη στάση της Θεσσαλονίκης.

***   Θυμιάζοντας στο σπίτι

Όταν ξυπνήσουμε το πρωί και αφού έχουν φύγει τα πρόσωπα εκείνα που πιθανόν να τους ενοχλεί το λιβάνι για να μη τους δώσουμε αφορμή να αγανακτήσουν και να νευριάσουν και έτσι να χάσουμε την ήρεμη ψυχική κατάσταση που χρειάζεται για να .
*
Ετοιμαζόμαστε λοιπόν και προτού πιούμε τον καφέ μας ή φάμε οτιδήποτε άλλο για πρωινό παίρνουμε το λιβανιστήρι.

Πρώτα λέμε την εξής προσευχή: Κατευθυνθήτω η προσευχή μου ως θυμίαμα ενώπιόν σου· έπαρσις των χειρών μου θυσία εσπερινή, εισάκουσόν με, Κύριε.

Θυμίαμά σοι προσφέρομεν, Χριστέ ο Θεός ημών, εις οσμήν ευωδίας πνευματικής· ο προσδεξάμενος εις το υπερουράνιόν σου Θυσιαστήριον, αντικατάπεμψον ημίν την χάριν του Παναγίου σου Πνεύματος.

Παίρνουμε άνθη από επιτάφιο ή άνθη από την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως που μας δίνει ο ιερέας δενδρολίβανο ή από την Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού στις 14 Σεπτεμβρίου τον βασιλικό ή και των Βαΐων τα βάγια τα ξεραίνουμε καλά, όχι στον ήλιο για μερικές ημέρες.

Αφού λοιπόν ξεραθούν καλά, τα τρίβουμε να γίνουν μικρά κομματάκια σαν τα όσπρια. Τα φυλάμε για όλο το χρόνο μέσα σε γυάλινο ή χάρτινο κουτί. Παίρνουμε το λιβανιστήρι και ντύνουμε με αλουμινόχαρτο το σκαφάκι του, καθώς επίσης και το επάνω μέρος του λιβανιστηριού. Αυτό το κάνουμε για να μην τρίβουμε και να καθαρίζουμε το λιβανιστήρι που μετά από λίγο καιρό θα μαυρίσει και θα κολλάει. Κερδίζουμε έτσι κόπο και χρόνο.

Έτσι με αυτό τον τρόπο διατηρούμε το λιβανιστήρι μας καθαρό αφαιρώντας μόνο το αλουμινόχαρτο και βάζοντας καινούργιο μετά από λίγο διάστημα. Αφού λοιπόν ετοιμάσαμε έτσι το λιβανιστήρι μας και έχουμε έτοιμα τα αποξηραμένα άνθη παίρνουμε με την τσιμπίδα μας μερικά και τα βάζουμε στο λιβανιστήρι. Κατόπιν ανάβουμε το καρβουνάκι μας φυσώντας το συνέχεια μέχρις ότου κοκκινίσει καλά, και το βάζουμε αναμμένο επάνω στα άνθη του λιβανιστηριού.
Έπειτα παίρνουμε ένα σπυρί μοσχολίβανο εάν είναι μεγάλο ή τρία εάν τα σπυριά είναι μικρά. Βάζοντας τα επάνω στο αναμμένο καρβουνάκι το ένα σπυρί να λέμε ένας είναι ο . Εάν βάλουμε 2 να λέμε δύο είναι οι φύσεις του Χριστού Θεός και άνθρωπος (Θεάνθρωπος) Ένας Θεός. Εάν βάλουμε τα τρία μικρά να λέμε Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα. Τρία πρόσωπα ένας Θεός. Αρχίζουμε λοιπόν να λιβανίζουμε πρώτα το εικονοστάσι με τις εικόνες και να λέμε στο Χριστό.
*
Κύριε ελέησον και ευλόγησαν τον οίκο τούτον ως αγαθός και ελεήμων Θεός. Μετά στην Παναγία και να λέμε Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς και προστάτεψε τους δούλους του υιού σου. Μετά τους Αγίους και να λέμε. Άγιοι του Θεού πρεσβεύσατε υπέρ ημών. Δόξα σοι ο Θεός εν τοις Αγίοις αυτού δόξα σοι.

Αφού τελειώσουμε με το εικονοστάσι και τις εικόνες πηγαίνουμε σε κάθε ένα δωμάτιο και επάνω από το κρεβάτι του κάθε ατόμου να σταυρώνουμε τρεις φορές με το λιβανιστήρι λέγοντας.

Κύριε ελέησον και ευλόγησαν τον δούλον σου (τάδε ….. ) ως αγαθός και ελεήμων Θεός. Επαναλαμβάνουμε τρεις φορές. Τελειώνοντας τα δωμάτια βγαίνουμε στην εξώπορτα, και σταυρώνουμε τρεις φορές με το λιβανιστήρι λέγοντας τρεις φορές.

Κύριε αποδίωξαν κάθε εχθρό ορατών και αόρατων και πολέμιων εκ του οίκου τούτου ως αγαθός και ελεήμων και φιλάνθρωπος Θεός.

Τέλος βγαίνοντας στην μπαλκονόπορτα για να αφήσουμε το λιβανιστήρι λέμε και εκεί σταυρώνοντας τρεις φορές με το λιβανιστήρι και λέγοντας τρεις φορές το Κύριε αποδίωξαν κάθε εχθρό και πολέμιον εκ του οίκου τούτου ως αγαθός και ελεήμων και φιλάνθρωπος Θεός.

Μετά το λιβάνισμα του σπιτιού μας κάνουμε την προσευχή μας προσευχόμενοι μπροστά στο εικονοστάσι με τις εικόνες, ανάβοντας τρία καθαρά κεριά ή δύο ή ένα. Τα τρία είναι τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδος τα δύο οι δύο φύσεις του Χριστού Θεού και ανθρώπου Θεάνθρωπος και το ένα δηλώνει τον ένα Αληθινό Θεό.

Μόλις τελειώσουμε την προσευχή μας τα σβήνουμε τα κεριά. Την στάκτη από το λιβανιστήρι την άλλη μέρα την βάζουμε σε μια χαρτοπετσέτα και την ρίχνουμε σε ένα τενεκέ και όταν μαζευτούν πολλά τα καίμε, και την στάκτη από τον τενεκέ την θάβουμε στον κήπο μας ή εάν δεν έχουμε κήπο όταν βρεθούμε στο ύπαιθρο. Λιβανίζουμε έτσι κάθε πρωί (αλλά και οποιαδήποτε ώρα μέρα ή νύχτα μπορούμε να λιβανίζουμε) ούτως ώστε να μας έχει φυλαγμένους όλη μέρα ο Θεός η Παναγιά μας και οι Άγιοί μας.
***  ΒΟΜΒΑ ΒΕΛOΠΟΥΛΟΥ: ΑΥΤΟ ΘΕΛΕΙ ο Ερντογάν! ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ σε Μητσοτάκη: «ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚAΝΕΙΣ»
~ Σκηνικό «πολέμου» επικρατεί τις τελευταίες μέρες μετά την υπογραφή της  συμφωνίας μεταξύ Τουρκίας -Λιβύης που έμελλε να βάλει φωτιά στην Ανατολική Μεσόγειο επηρεάζοντας τα συμφέροντα της  Ελλάδας.   
Ωστόσο μετά την άκαρπη συζήτηση  Μητσοτάκη -Ερντογάν , μετά τις απειλές της Τουρκίας ότι θα ψηφίσει το μνημόνιο στην Βουλή ,το σημερινό χτύπημα από την Ελλάδα με την  απέλαση του πρέσβη της Λιβύης άναψε τα αίματα με τις σχέσεις  των εμπλεκόμενων χωρών να βρίσκονται σε τεντωμένο σχοινί .
Όμως  ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κ.Βελόπουλος προχωρά σε μια αποκάλυψη-βόμβα και αναφέρει το σχέδιο του Ερντογάν το οποίο θα του δώσει αυτό που θέλει απεγνωσμένα  από την Ελλάδα.  Ο Κ.Βελόπουλος αναφέρει ότι το colpo grosso της Τουρκίας είναι η “ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ”!  Η Ελλάδα ως παράκτιο κράτος έχει κυριαρχικά δικαιώματα διερεύνησης και εκμετάλλευσης των μη βιολογικών και ορισμένων βιολογικών πόρων του βυθού και του υπεδάφους της θάλασσας που αποτελεί την υφαλοκρηπίδα της. Πέραν της ελληνικής αιγιαλίτιδας ζώνης, η ζώνη των υπερκείμενων υδάτων στην υφαλοκρηπίδα της υπάγεται στο καθεστώς της ανοικτής θαλάσσης. Σύμφωνα με τη Σύμβαση Δικαίου της Θάλασσας, η Ελλάδα δικαιούται να κηρύξει αποκλειστική οικονομική ζώνη (ΑΟΖ) που μπορεί να φτάσει έως τα 200 ν. Στο Αιγαίο και τη θαλάσσια περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου βρίσκονται και άλλες χώρε. Οι οριοθετήσεις πραγματοποιούνται είτε κατόπιν συμφωνίας μεταξύ των γειτονικών κρατών είτε, εάν αυτά δεν είναι δυνατόν να προχωρήσουν σε συμφωνία, με υποβολή της διαφοράς σε τρίτον (δικαστήριο, διαιτησία ή άλλο μέσον επίλυσης των διαφορών).  Όπως λοιπόν γίνεται αντιληπτό η Τουρκία επιθυμεί χάραξη ΑΟΖ στη Μέση Γραμμή με την Ελλάδα… Επιθυμεί δηλαδή ίση μοιρασιά πλούτου ενώ ΔΕΝ ΤΟΥ ΑΝΗΚΕΙ καθώς το σύνολο είναι ελληνικό.  Με το Καστελόριζο οι ΑΟΖ Ελλάδος και Κύπρου ενώνονται. Γι αυτό έχει σκυλιάσει η Τουρκία με το Καστελόριζο και υποστηρίζει ότι δεν δημιουργεί ΑΟΖ… για να μπορέσει να μας οδηγήσει στη Μέση Γραμμή.  Κοινώς διεκδικεί 10 για να λάβει τα μισά, ενώ δεν δικαιούται κάτι… αυτό είναι το colpo grosso που φροντίζει ο Κ.Βελόπουλος να τονίσει σε tweet του που απευθύνεται στην κυβέρνησή μας.  Ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης προειδοποιεί την κυβέρνηση του Μητσοτάκη στο να μην προβεί σε κινήσεις οι οποίες θα είναι καταστροφικές για την πατρίδα.  Δείτε εδω τo tweet :  
H @ellinikilisi ενημερώνει την Κυβέρνηση και τους Έλληνες το colpo grosso της Τουρκίας είναι η "ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ" στα ελληνικά νησιά!Ζητάει 10 ο Ερντογάν(όλη την ΑΟΖ)για να υποχωρήσει στην "ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ"!Δεν υπάρχει "μέση γραμμή"για εμάς!Δεν παραχωρούμε Ελληνικό έδαφος @ellinikilisi

Η Τουρκία άρχισε να ασχολείται ενεργά με την οριοθέτηση ΑΟΖ με τη Λιβύη πριν από περίπου δέκα χρόνια. Όταν στις 27 Μαΐου του 2009 η Λιβύη ανακήρυξε τη δική της ΑΟΖ και κάλεσε τις ενδιαφερόμενες γειτονικές χώρες να υπογράψουν με αυτήν τις ανάλογες συμφωνίες, με πρωτοβουλία του τότε αρχηγού του Ναυτικού, ναυάρχου Εσρέφ Ουγούρ Γιγίτ, η Αγκυρα άρχισε να καταστρώνει χάρτες με τους οποίους η διεκδικούσε θαλάσσια σύνορα με τη Λιβύη.


Αυτούς τους χάρτες μετέφερε μαζί του, κατά την επίσκεψή του στη Λιβύη στις 29 Νοεμβρίου του 2010, ως πρωθυπουργός την εποχή εκείνη, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ζητώντας από την Τρίπολη την υπογραφή σχετικής συμφωνίας. Το ξέσπασμα του εμφυλίου πολέμου στη Λιβύη στις αρχές του 2011 ανάγκασε την Αγκυρα να παγώσει τα σχέδια της μέχρι το 2018. Στις 5 Νοεμβρίου πέρυσι -και προτού αρχίσει η επίθεση του στρατηγού Χαλίφα Χαφτάρ κατά της Τρίπολης- επισκέφθηκε την Τρίπολη ο τούρκος υπουργός Αμυνας, Χουλουσί Ακάρ, μεταφέροντας νέους χάρτες, σύμφωνα με τους οποίους τα ελληνικά νησιά, ανεξαρτήτου μεγέθους και συμπεριλαμβανομένης της Κρήτης, εμφανίζονται να έχουν περιορισμένη έως μηδενική επήρεια στην χάραξη της ΑΟΖ και να αφαιρείται από την Ελλάδα υπέρ της Λιβύης ΑΟΖ έκτασης 39.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων.

77157135 529655024254900 7612129937822056448 n

Τέλος θυμίζουμε τον χάρτη που μετέφερε πέρυσι στην Τρίπολη ο Χουλουσί Ακάρ και στον οποίο βασίζεται το πρόσφατο μνημόνιο που υπέγραψαν οι Ερντογάν και Αλ-Σάρατζ χάραξε ο πρώην επιτελάρχης του τουρκικού Ναυτικού, υποναύαρχος ε.α. Τζιχάτ Γιαϊτζί. Σύμφωνα με τουρκικές πηγές, πρόκειται για τον ίδιο αξιωματικό που εκπόνησε την εργασία για την χάραξη των θαλάσσιων οικοπέδων στην ΑΟΖ που αποδίδει η Τουρκία στην «κυβέρνηση» της κατεχόμενης Κύπρου.

Ο συντάκτης της τουρκικής μελέτης, που φέρει τον τίτλο «Ο ρόλος και η επιρροή της Λιβύης στην οριοθέτηση των θαλάσσιων περιοχών αρμοδιότητας στην Ανατολική Μεσόγειο» (“Doğu Akdeniz’de Deniz Yetki Alanlarının Sınırlandırılmasında Libya’nın Rolü ve Etkisi”), υποστηρίζει ότι η χάραξη της ΑΟΖ πρέπει να γίνει μεταξύ των δύο ηπειρωτικών κρατών, δηλαδή της Τουρκίας και της Λιβύης, με βάση τη μέση γραμμή που ορίζεται από την ακτογραμμή Αντίφελλου (Κας)-Μαρμαρίδας-Μάκρης (Φέτχιγε) από την τουρκική πλευρά και της ΝτέρναΤομπρούκΜπορντίγια από την πλευρά των λιβυκών ακτών.

79178746 744375899372932 8929420708430217216 n 1

Όσον δε αφορά την Αίγυπτο, όπως εξήγησε σε εκδήλωση του ΤΕΕ και του ΙΕΝΕ, που πραγματοποιήθηκε στις 18 Ιουνίου, με αντικείμενο τους υδρογονάνθρακες στην Ανατολική Μεσόγειο ο αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Δικαίου και Εξωτερικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου, Άγγελος Συρίγος, η Τουρκία προσπαθεί να δελεάσει την Αίγυπτο λέγοντας:

«Εάν κάνουμε μία οριοθέτηση όπου είμαστε εμείς από τη μία μεριά και εσείς από την άλλη ξεχνάμε εντελώς την ύπαρξη της Κύπρου, η οριοθέτηση θα πιάσει ως μέση γραμμή, τη μέση γραμμή ανάμεσα στην Τουρκία και την Αίγυπτο. Άρα, αν δεχθείς να κάνεις αυτή την οριοθέτηση μαζί μου θα κερδίσεις όλα αυτά τα (θαλάσσια) τεμάχια που είναι με κίτρινο, το μισό 4, το μεγαλύτερο τμήμα του 5, του 6, ένα μικρό τμήμα του 7, ολόκληρο το 10 και το 11» Βλ. σχετικό χάρτη.

75077930 2452204625043172 2054486421946761216 n 1

πληροροφίες αντλήσαμε από το άρθρο Χαράσσοντας τη «μέση γραμμή» της Χαριτίνης Δίπλα καθηγήτρια Διεθνούς Δικαίου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και τους χάρτες από το cnn
***  ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΩΠΙΔΕΣ-Η πραγματική θέση της Τουρκίας- Τι επιδιώκει ο Ερντογάν και το δίλημμα της Ελλάδας-Συνεκμετάλλευση ή…
Οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών έχουν δημιουργήσει ένα βαρύ κλίμα, κυρίως στην αρθρογραφία των μήντια. Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο να διαβάζουμε άρθρα (κι αντίστοιχα τηλεοπτικά ρεπορτάζ βέβαια) και να χρησιμοποιείται η λέξη πόλεμος και τα παράγωγά του. 
Γράφει Τζουγανάτος Διονύσης
Aς ξεκινήσουμε με το να δούμε ποια είναι η πραγματική κατάσταση της Τουρκίας, χωρίς να χρησιμοποιούμε παρωπίδες.
Η Τουρκία είναι μία περιφερειακή υπερδύναμη και μεσαία παγκόσμια δύναμη με τάσεις ανόδου.
Σε στρατιωτικό επίπεδο η Τουρκία είναι 9η στον κόσμο (πηγή Global Firepower για το 2019. Έχει πληθυσμό πάνω από 81 εκατομμύρια με στρατιωτικό προσωπικό 735,000, 207 πολεμικά αεροσκάφη, 3,200 τανκς, 194 πολεμικά πλοία και 8,6 δις δολάρια αμυντικό προυπολογισμό. Ενδεικτικά 8η χώρα είναι το Ηνωμένο Βασίλειο.
Αυτά δείχνουν πως η Τουρκία ούτε αδύναμη είναι, ούτε αμελητέα δύναμη.  Αντίθετα  η Τουρκία έχει πραγματοποιήσει εισβολή στη Συρία και δεν έχει καταδικαστεί από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ. ΗΠΑ και Ρωσία για τους δικούς τους λόγους η κάθε μία δείχνουν ανοχή στον Ερντογάν . Το γιατί και για πόσο ακόμα είναι θέμα ανάλυσης που δεν αφορά το παρόν άρθρο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα μη απομόνωσης είναι η πρόσφατη Σύνοδος του ΝΑΤΟ, όπου με εξαίρεση τη Γαλλία, όλοι μα όλοι προσπαθούσαν να έχουν επαφές με τη γειτονική μας χώρα. Μόλις δε συμφώνησε και στη στάση του ΝΑΤΟ για τις βαλτικές χώρες, έγινε το ‘αγαπημένο παιδί’ όλων. Σε απλά ελληνικά θεωρείται ένα αναντικατάστατο μέλος του ΝΑΤΟ.
Όλα αυτά δε σημαίνουν πως η Τουρκία είναι πανίσχυρη και κάνει ό,τι θέλει. Υπάρχει χάσμα οικονομικό και κοινωνικό μεταξύ των παράλιων περιοχών και της ενδοχώρας ενώ το κουρδικό στοιχείο παραμένει ισχυρό.  Για να ελεγχθούν αυτές οι αντιθέσεις (και λόγο της κακής οικονομίας οδηγούν σε εξάρσεις δυσαρέσκειας) το πολίτευμα είναι απολυταρχικό και κρατική καταστολή απόλυτη.
Η πόρτα της Ευρωπαικής Ένωσης έχει κλείσει , ωστόσο ο Ερντογάν αδιαφορεί παγερά καθώς η Τουρκία έχει αναπτύξει ένα σύνολο  περιφερειακών οικονομικών σχέσεων και με την Κεντρική Ασία και με χώρες του Κόλπου όπως το Κατάρ ακόμα και με χώρες της Αφρικής.
Αυτή η ισχύς της Άγκυρας, μαζί με την οξύνοια του Ερντογάν έχουν οδηγήσει σε αναθεώρηση της  εξωτερικής πολιτικής απέναντι στην Ελλάδα.
‘Όλα ξεκίνησαν με τις ‘γκρίζες ζώνες’ όπου αποδείξαμε στην Τουρκία (βλ Ίμια) πως τους φοβόμαστε. Η πολιτική κατευνασμού οδήγησε σε ενδοτισμό και τώρα η αναθεώρηση της Τουρκίας περνά στην ΑΟΖ και τον ενεργειακό πλούτο, τον οποίον διεκδικεί με βάση το Δίκαιο του Ισχυρού.
Η επίκληση του Διεθνούς Δικαίου από την πλευρά της Ελλάδας, εκτός από παραδοχή αδυναμίας, δείχνει και μία μεγάλη παράβλεψη της ελληνικής διπλωματίας. Τα διεθνή όργανα δεν αποφασίζουν με γνώμονα το γράμμα του Διεθνούς Δικαίου. Αντίθετα συμβιβάζουν κατάστασεις. Αυτό σημαίνει πως πολύ πιθανόν να προσπαθήσουν οι …. ‘Μεγάλοι’ να συμβιβάσουν τα ελληνοτουρκικά δίνοντας πράγματα στην Τουρκία. Αυτό σημαίνει πως η Ελλάδα θα χάσει!
Mέχρις στιγμής η Ελλάδα προσπαθεί να δημιουργήσει συμμαχίες ώστε οι ισχυρότεροι ημών να περιορίσουν την Τουρκία, κάτι που μέχρις στιγμής δεν πετυχαίνει. ΗΠΑ και Ρωσία δείχνουν ανοχή προς την Τουρκία ενώ η Ε.Ε μόνο ένωση δεν είναι. Άλλωστε χωρίς ευρωστρατό δεν υπάρχει ουσιαστική ισχύς.
Το ΝΑΤΟ ως θεσμός αδιαφορεί για ‘ενδοοικογενειακά’ καβγαδάκια, ενώ η τριμερής με Αίγυπτο και Ισραήλ δεν λειτουργεί επί του παρόντος.  Δεν πρέπει να υποτιμάμε την πολιτική κρίση στο Ισραήλ και τη δυσκολία σχηματισμού κυβέρνησης. Η κυβέρνηση Σίσι δεν ξεχνά τη συνεργασία Ερντογάν και της υποστηριζόμενης από τη Μουσουλμανική Αδελφότητα κυβέρνησης Μόρσι, ωστόσο δεν έχει δείξει όρεξη γι ευθεία σύγκρουση με την Άγκυρα.
Χωρίς να αναπτύξουμε εις βάθος το τι πρέπει ή δεν πρέπει να κάνει η Ελλάδα (θέμα γι άλλο άρθρο) φαίνεται πως η Ελλάδα φτάνει στο εξής δίλημμα.
Ή θα ορθώσει ανάστημα manu militari, που σημαίνει και τον απευκταίο πόλεμο ως έσχατη λύση ή θα οδηγηθούμε σε διαπραγματεύσεις που σημαίνει αμοιβαίες υποχωρήσεις μεν  συνεκμετάλλευση των σχετικών ενεργειακών  πόρων δε.  
Οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών έχουν δημιουργήσει ένα βαρύ κλίμα, κυρίως στην αρθρογραφία των μήντια. Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο να διαβάζουμε άρθρα (κι αντίστοιχα τηλεοπτικά ρεπορτάζ βέβαια) και να χρησιμοποιείται η λέξη πόλεμος και τα παράγωγά του.  Γράφει Τζουγανάτος Διονύσης Aς ξεκινήσουμε με το να δούμε ποια είναι η πραγματική κατάσταση της Τουρκίας, χωρίς … Συνεχίστε να διαβάζετε το ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΩΠΙΔΕΣ-Η πραγματική θέση της Τουρκίας- Τι επιδιώκει ο Ερντογάν και το δίλημμα της Ελλάδας-Συνεκμετάλλευση ή….

***  ΠΑΡΑΛΙΓΟ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ – ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ για το ΙΣΛΑΜ στη Βουλή – Όταν κάνεις κλειτοριδεκτομή σε κοριτσάκια 6 χρονών εσείς το δέχεστε κύριε Τσακαλώτε; Ξέρετε τι λέει το Ισλάμ για τους ομοφυλόφιλους;»….
~  Κόντρα του κ Γ. Τσακαλώτου με τον πρόεδρο της “Ελληνικής Λύσης” Κυριάκο Βελόπουλο ξέσπασε στην Ολομέλεια της Βουλής στην οποία συζητείται το φορολογικό νομοσχέδιο, μετά τις δηλώσεις του δεύτερου για το Ισλάμ.
“Το Σύνταγμά μας κατοχυρώνει την ελευθερία της θρησκείας, αναγνωρίζει ότι υπάρχουν άνθρωποι που έχουν την θρησκεία του Ισλάμ”, είπε ο κ. Τσακαλώτος κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και χαρακτήρισε “ακραία φασιστική και ρατσιστική” την αναφορά του Κυριάκου Βελόπουλου “που στοχοποιεί και την δική μας μειονότητα και ανθρώπους με άλλη θρησκεία. Και περιμένω και από το Προεδρείο της Βουλής να υποστηρίξει τις αρχές που είναι στο Σύνταγμά μας”.
Η παρέμβαση του κ. Τσακαλώτου προκάλεσε την επίσης έντονη αντίδραση του κ. Βελόπουλου ο οποίος επαναλαμβάνοντας ότι είπε και στην πρωτομιλία του τόνισε: “Όταν κάνεις κλειτοριδεκτομή σε κοριτσάκια 6 χρονών εσείς το δέχεστε κύριε Τσακαλώτο; Ξέρετε τι λέει το Ισλάμ για τους ομοφυλόφιλους; Τους πετάνε από τον πέμπτο όροφο. Εγώ δεν συναινώ σε μπούρκες και σε κλειτοριδεκτομή. Ούτε να πετάνε ανθρώπους από τον πέμπτο όροφο, δεν είμαι απάνθρωπος. Δεν ανακαλώ τίποτα”.
Δείτε επίσης και άλλα βίντεο από τη βουλή σήμερα:


























***


~** Αθλητική ενημέρωση  :

~
***  ΣΗΜΕΡΑ Σάββατο  07-12-2019  , Για   Super League  στο ποδόσφαιρο  :
~*   ΠΑΟΚ Θεσ/νίκης - ΞΑΝΘΗ  2-0  .-^  {80΄ Μπισβάρ  , 88΄ Κρέσπο  .} .- ^
~*  ΑΕΚ Αθηνών - ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ  5-0  .-^ {17΄και 27΄, 64΄Ολιβέϊρα , 77΄Βέρντε , 89΄Μάνταλος } .-^~* ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ  Π.   0-3  .-^ { 6΄ Ποντένσε , 41΄Ελ Αραμπί , 45+2΄ Ελ Αραμπί ,  } .- ^

~** Για το Σαββάτο  07-12-2019  FOOT  LEAGUE    :
~**  ΚΑΛΑΜΑΤΑ -ΤΡΙΚΑΛΑ   0-1  .- ^ 

*** Για  την  Super League  U19  σήμερα Σάββατο  :
~*  ΑΕΚ Αθηνών - ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ  0-0  .- ^ 
~*  ΑΣΤΕΡΑΣ Τρίπολης -ΑΕΛ ΛΑΡΙΣΑ  2-1 .-^
~* ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ 1-1 .- ^ 
~* ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ Αθηνών -  ΑΡΙΣ Θεσ/νίκης  0-2 .- ^ 
~* ΒΟΛΟΣ ΝΠΣ - ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ 0-1 .- ^ 
~*  ΛΑΜΙΑ 1964 - ΟΦΗ  0-1 .- ^ 
~*  ΠΑΟΚ Θεσ/νίκης - ΞΑΝΘΗ  2-0 .- ^ 

***  Για την    FOOT  LEAGUE U19  σήμερα Σάββατο  :
~ Απόλλων Λάρισας - Απόλλων Πόντου 
~ Δόξα Δράμας - ΑΟΚ Κέρκυρας 
~ ΠΑΣ Γιάννινα - ΑΕ. Καραϊσκάκης Άρτας 
~ Απόλλων Σμύρνης - Εργοτέλης  2-2 .- ^ 
~ Πλατανιάς - Παναχαϊκή  1-2 .-

*** Γ΄ Εθνική 1ος  όμιλος Σήμερα Σάββατο στο ποδόσφαιρο  : 
~* Άρις Αετού - Αετός Ορφανού  1-1 .- ^ 

*** ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΕΠΣΜεσσηνίας  Σάββατο 07-12-2019
Α΄ΤΟΠΙΚΟ :  11η  αγωνιστική : 
ΠΑΝΘΟΥΡΙΑΚΟΣ - ΤΣΙΚΛΗΤΗΡΑΣ Πύλου  3-0 .- ^
Α1΄ ΤΟΠΙΚΟ  : 10Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΉ 
Νέος Άρις -Α.Ο. Ομόνοια 
Πανιώνιος Καλαμάτας - Απόλλων Πεταλιδίου 2-1 .- ^ 
ΑΕΚ Καλαμάτας - ΠΑΠΑΦΛΈΣΣΑΣ Χώρας
ΑΕ. Κυπαρισσίας/Ηρακλής - Χανδριναϊκός Π.Σ.  2-2  .- ^ 

 Β΄ ΤΟΠΙΚΟ  :  2ος Όμιλος  8η  αγωνιστική : 
~ ΑΣΤΕΡΑΣ Βαλύρας - ΔΙΑΓΟΡΑΣ Κοπανάκι  0-3  .-
~ Αίαντας Καλαμάτας - Δόξα Καλαμάτας  1-2 .- ^ 
~ Κεραυνός Καλαμάτας - Μεσσηνιακός Γ.Σ. 
~ Ατρόμητος Πλατύ - Νίκη Πλάτης  3-3  .- ^ 
~ Εθνικός Καλαμάτας - Νέστωρας Πύλου 
~ Α.Ο Στενωσιάς - Θύελλα Παραλίας  4-1 .-

~**ΕΠΣΜεσσηνίας πρωτάθλημα Κ19   Σάββατο 8Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΉ
* ΑΣΤΕΡΑΣ Αρφαρών - ΠΣ. ΚΑΛΑΜΑΤΑ 
* ΑΟ. ΑΒΙΑΣ -ΑΠΣ ΑΡΙΣ   1-2 .-
* ΑΟ. ΠΑΤΙΣΤΑΣ - ΑΙΑΝΤΑΣ Καλαμάτας 

***  Για  την Α1΄ στο ελληνικό μπάσκετ ανδρών σήμερα Σάββατο 07-12-2019
~ ΚΟΛΟΣΣΟΣ Ρόδου - Ηρακλής Θεσ/νίκης 86-88 ,(41-53)   .-^ 
Τα δεκάλεπτα : 21-20 , 20-33 , 21-17 , 24-18 .-^ 
~ ΠΑΟΚ Θεσ/νίκης - ΑΕΚ Αθηνών   67-71  , (31-37)  .- ^
Τα δεκάλεπτα :18-20 ,13-17 , 22-18 , 14-16 .-^ 
~ Α.Ο .ΙΩΝΙΚΟΣ Νίκαιας - ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ  100-95 , (37-33)  .- ^ κ.α. 77-77.-^ 
Τα δεκάλεπτα : 25-22, 12-11 , 21-22 , 19-22 , ΠΑΡ.: 23-18 
~ ΛΑΡΙΣΣΑ  - ΡΕΘΥΜΝΟ Κρήτης  82-65  ,( 52-31)  .-^ 
Τα δεκάλεπτα : 27-13 , 25-18 , 13-20 , 17-14 .- ^ 
~ ΠΡΟΜΥΘΕΑΣ Πάτρας - Γ.Σ. ΛΑΥΡΙΟΥ  77-66  ,(46-29)    .- ^ 
Τα δεκάλεπτα : 24-18 , 22-11 , 19-22 , 12-15 .-^

*** Για  την Α2 ΄στο Ελληνικό μπάσκετ ανδρών σήμερα Σάββατο 07-12-2019
~ ΑΣ. Φίλιππος Βέροιας - ΓΣ. Δάφνη Δαφνίου  81-84  .- ^
~ΑΣ. Διαγόρας Διοπυδαίων - Κόροιβος Αμλιάδας  113-80 .-
~ Αμύντας - ΑΟ. Παγκράτι  74-58  .- ^ 
~ Απόλλων Πάτρας - ΣΑΑΚ Ανατόλια  75-68  .-^ 
~ Χαρίλαος Τρικούπης - ΑΟ. Τρίτων  80-73 .- ^ 
~ Ελευθερούπολης - ΑΣ. Καρδίτσας  87-63 .-^ 
~ Οιακας Ναυπλίου - ΑΕ. Ψυχικού  76-80  .- ^ 
~ Ολυμπιακός Π.  - ΑΟ. Αγρινίου  90-73  .- ^ 

*** Για την Α1΄ στο βόλεϊ ανδρών σήμερα Σάββατο 07-12-2019  : 
* ΟΦΗ - ΦΟΙΝΙΚΑΣ Σύρου  2-3  σετ .- ^ { 25-22, 28-30 , 18-25, 25-20 , 8-15 }.- ^
* ΠΑΜΒΟΧΑΪΚΟΣ - ΗΡΑΚΛΗΣ Θεσ/νίκης  3-1  σετ .- ^ {20-25, 25-18 , 25-17 ,25-19} .-^

*** Για  την Α1  στο βόλεϊ γυναικών σήμερα Σάββατο 
~ Α.Ο. Μαρκόπουλο - ΠΑΟΚ Θεσ/νίκης  0-3  σετ .- ^{22-25, 14-25, 20-25} .-^ 
~ Ηλιούπολης - Αίας Ευόσμου  0-3  σετ .-
~ Α.Ο. Θήρας - Ολυμπιακός Π .  2-3  σετ.-^   {25-16, 25-22, 23-25 , 23-25 , 16-18} .-
~ ΑΣΠ Θέτης - Παναθηναϊκός  0-3  σετ .- ^ {21-25, 23-25, 26-28 }.- ^
~ ΑΟΦ Πορφύρας  - ΑΟΝ Παναξιακός  0-3  σετ .- ^ { 23-25, 17-25 , 23-25 , } .- ^
~ Άρις Θεσ/νίκης - ΑΟ. Ηλισιακός  3-0 σετ .- ^  {25-15 , 25-20 , 25-18 .} .- ^ 

***   Για την Α1΄ στο ΧΑΝΤΜΠΟΛ ανδρών σήμερα 
Διομήδης Άργους - Γ.Σ. Δράμας 86    39-24 .-
~ Φαίακας Κερκύρας - ΑΕΣΧ Πυλαίας  26-29  .- ^ 
~ Άρις Νίκαιας - Ολυμπιακός Π .  19-39 .-^ 
~ Ιονικός Νφ - ΑΣΕ Δούκας  22-20  .- ^
~

~**  ΧΘΕΣ  , ... ~  Για την  Super League 2  , Παρασκευή  06-12-2019  :
~** ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ - ΕΡΓΟΤΕΛΗΣ  1-0  .- ^
~**  Πέμπτη   05-12-2019  , στο Ευρωμπάσκετ Euroleague   :
 ~  ΤΣΣΚΑ  Μόσχας - Ζαλγκίρις  Καουνο  85-82  , ( 32-31 ).-^ κ.α. 69-69 .- ^
Τα  δεκάλεπτα  : 9-17 , 23-14 , 19-19 , 18-19 ,  16-13  .- ^
Μακάμπι Τ.Α.  -  ΜΠΑΓΕΡΝ Μονάχου   77-55 ,( 41-26).-^
Τα  δεκάλεπτα  : 22-18 , 19-8 , 12-21 , 24-8 .- ^ 
~ ΟΛΥΜΠΙΑ Μιλάνο - ΕΡΥΘΡΟΣ ΑΣΤΕΡΑΣ  67-77 , ( 40-39).-^
Τα  δεκάλεπτα  : 18-20 , 22-19 ,10-18 , 17-20 .- ^ 
~ ΡΕΑΛ Μαδρίτης -  ΒΑΛΕΝΘΙΑ   111-99  , ( 57-49) .- ^
Τα  δεκάλεπτα  : 30-29 , 23-20 , 27-21 , 31-29 .- ^ 
~ ** Παρασκευή 06-12-2019 ,
~ ΖΕΝΙΘ Αγίας Πετρούπολης - Λιόν ΒΙΛΕΡΜΠΑΝ   75-70 , (30-36)  .- ^
Τα  δεκάλεπτα  : 17-15 , 13-21 ,23-13 , 22-21 .- ^
~ ΚΙΜΚΗ Μόσχας -  ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ  94-102 , (48-61).-^
Τα  δεκάλεπτα  : 22-31 , 26-30 , 22-23 , 24-13 .- ^ 
~ ΦΕΝΕΡΜΠΑΧΤΣΕ - ΑΛΠΜΑ Βερολίνου   107-102 ,(41-40)  .-^ κ.α.  82-82 .- ^
Τα  δεκάλεπτα  : 30-16, 11-24, 24-22 , 23-26 , 19-14 .- ^ 
~ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Π .  99-93,(46-38) .-^ κ.α. 86-86.-^
Τα  δεκάλεπτα  : 18-1728-22, 17-22, 23-25 , 13-7 .- ^ 
~ ΜΠΑΣΚΟΝΙΑ - ΑΝΑΤΟΛΟΥ ΕΦΕΣ  77-102   ,( 35-55).-^
Τα  δεκάλεπτα  : 16-26,19-29 ,18-21, 24-26 .- ^

~**


~*
***  ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ  ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019 :                                                                       `1.- ΑΡΦΑΡΑ  Η Εφημερίδα μας   Κυριακή  01  Δεκεμβρίου  2019    Στο αγιάζι της  ενημέρωσης  μας ..... ~  ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ σε όλους μας !:  https://dimmetoparfara.blogspot.com/2019/11/01-2019.html    .-
2.- ARFARA NEWS  Αρφαρά  Η Εφημερίδα μας , Στο αγιάζι της ενημέρωσης .  Δευτέρα , Τρίτη ., Τετάρτη 02 , 03 . 04 Δεκεμβρίου  2019 .-  :  https://snsstamoskal.blogspot.com/2019/12/arfara-news.html   .-
 3.-  ARFARA NEWS ,   Στο  αγιάζι της ενημέρωσης  Αρφαρά Τα  Νέα  μας  Πεμπτη , Παρασκευή  , Σάββατο  05 , 06 ,07  Δεκεμβρίου  2019: https://dimmetoparfara.blogspot.com/2019/12/arfara-news-05-06-07-2019.html  .- 
 4.- ARFARA NEWS  Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της ενημέρωσης . Σάββατο  07  Δεκεμβρίου  2019    :  https://arfara-kalamata-greece.blogspot.com/2019/12/arfara-news.html  .-
5.-  

~

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου