Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Διαλέγω Επιλέγω Γράφω Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Διαλέγω Επιλέγω  Γράφω  Πέμπτη  26  Σεπτεμβρίου  2013  :






***  ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΕΙΔΗΣΕΣ :


*** Σήριαλ για τις επόμενες δεκαετίες το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος         
           Καλαμάτα – Ριζόμυλος, Ριζόμυλος – Πύλος, θα είναι το… σήριαλ των επόμενων δεκαετιών – όπως όλα δείχνουν – για τη Μεσσηνία, ενώ ως θέμα αναμένεται να «θρέψει» γενιές και γενιές… δημοσιευμάτων.
Μετά τη θετική γνωμοδότηση τη Δευτέρα από το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Ριζόμυλος Πύλος – παράκαμψη Πύλου – Μεθώνη, χθες ο αντιπεριφερειάρχης  Μεσσηνίας, Παναγιώτης Αλευράς, ανακοίνωσε ότι σε επικοινωνία που είχε με το υπουργείο Υποδομών τον ενημέρωσαν πως η δημοπράτηση για τη σύνταξη της οριστικής μελέτης θα γίνει Μάιο  – Ιούνιο του 2014. Μόνο το τμήμα αυτό έχει κόστος κατασκευής 65 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να έχουν υπολογισθεί οι απαλλοτριώσεις που θα χρειασθούν και το κόστος τους, το οποίο θα είναι πολύ υψηλό.
Να υπενθυμίσουμε ότι με τις απαλλοτριώσεις για τον περιμετρικό της Καλαμάτας έχουν δημιουργηθεί πλείστα προβλήματα, ενώ μέγας πονοκέφαλος είναι η εξασφάλιση των χρημάτων για την πληρωμή τους, τα οποία δεν υπάρχουν!
Όποιος, λοιπόν, περιμένει ότι τα αμέσως επόμενα χρόνια θα δει έτοιμο το δρόμο,  θα διαπιστώσει ότι βρίσκεται πολύ μακριά από την πραγματικότητα.
  Τεχνικά χαρακτηριστικά
Αναφερόμενος στο δρόμο Ριζόμυλος – Πύλος και παράκαμψη Πύλου – Μεθώνης, ο κ. Αλευράς σημείωσε ότι, μετά την έγκριση της ΜΠΕ, δίνεται η δυνατότητα να δημοπρατηθεί η σύνταξη της οριστικής μελέτης. Το δε υπουργείο τον ενημέρωσε πως αυτό προγραμματίζεται να γίνει στις αρχές του καλοκαιριού του 2014.
Ο προϋπολογισμός της μελέτης είναι 1.840.000 ευρώ, ενώ ο προϋπολογισμός κατασκευής του έργου, χωρίς τις απαλλοτριώσεις, 65 εκατομμύρια ευρώ.
Το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος έχει μήκος 26 χιλιόμετρα. Πρόκειται για νέα χάραξη, δίιχνο δρόμο και θα παρακάμπτει όλους τους οικισμούς.   Θα διέρχεται βόρεια του Χανδρινού και του Σουληναρίου και νότια του Νερόμυλου και της Καρποφόρας. Θα έχει 12 ισόπεδους κόμβους και έναν ανισόπεδο. Τα πρώτα 2,5 χιλιόμετρα από το Ριζόμυλο θα έχουν πλάτος 17 μέτρα και θα είναι δίιχνος. Εκεί θα κατασκευασθεί ο ανισόπεδος κόμβος και θα συνδεθεί με τον κεντρικό δρόμο Ριζόμυλου – Καλαμάτας και Ριζόμυλου – Κορώνης. Από εκεί και πέρα, το πλάτος του δρόμου θα είναι 11 μέτρα. Επίσης, ο κ. Αλευράς, σημείωσε ότι το τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι έχει μελετητική ωριμότητα.
Το τμήμα Πύλος – Μεθώνης έχει μήκος 7,9 χλμ. Ο δρόμος είναι δίιχνος και με πλάτος 11 μέτρα. 800 μέτρα θα περνούν μέσα από τον αστικό ιστό της Μεθώνης, ενώ εκεί προβλέπεται πεζοδρόμηση και από τις δύο πλευρές. Θα κατασκευασθούν τρεις ισόπεδοι κόμβοι στις περιοχές Μεσοχώρι, Καινούργιο Χωριό και Φοινικούντα.
Τέλος, είναι η παράκαμψη της Πύλου, όπου είναι νέα χάραξη, έχει μήκος 3,4 χλμ και θα ενώνει τα δύο αυτά τμήματα του δρόμου. Θα είχε δύο ισόπεδους κόμβους, έναν στου Κυνηγού και έναν για τη σύνδεση με την υφιστάμενη εθνική οδό Πύλου – Μεθώνης.
Όπως όλα δείχνουν, είναι από πολύ δύσκολο έως αδύνατο το έργο αυτό να ενταχθεί χρηματοδοτικά στο ΕΣΠΑ.
  Παν. Αλευράς
Όπως επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Αλευράς: «Το έργο αυτό είναι πολύ σημαντικό και θα βοηθήσει στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη, όχι μόνο της Πυλίας, αλλά της ευρύτερης περιοχής. Με την ολοκλήρωσή του και τη σύνδεσή του με το Καλαμάτα – Ριζόμυλο, ο επισκέπτης από  Κόρινθο – Τρίπολη – Καλαμάτα  - Πύλο – Μεθώνη θα φτάνει σε σύντομο διάστημα και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Σημαίνει, επίσης, προσέλκυση τουριστών, ενώ θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής. Κι αν τον συνδυάσουμε και με το νέο άξονα Ριζόμυλου – Κορώνης, όπου έχει δημοπρατηθεί το τμήμα Τζάννε – Καλαμάκι, μπορούμε να πούμε ότι η Πυλία σε λίγα χρόνια θα έχει έναν οδικό άξονα ευρωπαϊκών προδιαγραφών». - 

*** Προώθηση και συσκευασία βάζουν το ελληνικό λάδι στα διεθνή ράφια          
            
Πώς θα οργανώσει το ελαιόλαδο  το ταξίδι του στις διεθνείς αγορές
 Στο 92% το μερίδιο Ιταλίας και Ισπανίας στις εξαγωγές, όταν το αντίστοιχο ελληνικό μόλις που αγγίζει το 8%
  Διπλή προσπάθεια πρέπει να καταβάλλουν οι Έλληνες παραγωγοί και επιχειρηματίες για να επικρατήσουν στις εξαγωγές ελαιολάδου, έναν τομέα στον οποίο οι ανταγωνιστές τους δραστηριοποιούνται εδώ και 20 χρόνια, και να αφήσουν πίσω τους την εποχή της εξαγωγής ελαιολάδου χύδην, που είχε ως αποτέλεσμα να χάνει το προϊόν την υπεραξία που θα μπορούσε να έχει δεδομένης της εξαιρετικής του ποιότητας.
Ενδεικτικό είναι ότι η Ιταλία και η Ισπανία κατέχουν τη μερίδα του λέοντος όσον αφορά στις εξαγωγές ελαιολάδου, αφού, όπως καταδεικνύουν και τα στοιχεία του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Παρίσι, το μερίδιο των ιταλικών και ισπανικών εξαγωγών ελαιολάδου στις 15 πιο σημαντικές αγορές αγγίζει το 92%, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο των ελληνικών εξαγωγών ανέρχεται στο 8%. Και μάλιστα, το τυποποιημένο ελαιόλαδο, το οποίο τιμολογείται πολύ περισσότερο από το χύμα, περιορίζεται στο 5%.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γραφείου, ένα λίτρο τυποποιημένου ελαιολάδου τιμολογείται από 6 έως 30 ευρώ, ενώ ένα λίτρο παρθένου ελαιολάδου χύδην στα 2,3 ευρώ.
  Χωρίς στρατηγική
Εκτός από χύδην και φτηνά, το ελληνικό ελαιόλαδο εξάγεται και με λάθος εικόνα, όπως σημείωσε ο Δημοσθένης Μπρούσαλης, διευθυντής της Dasc Branding, στο συνέδριο «Εξαγωγές Ελαιολάδου» που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης ΕΛΑΙΟΤΕΧΝΙΑ 2014 το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου, στο ξενοδοχείο Athens Plaza.
Όπως προκύπτει και από τα στοιχεία της Επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου των ΗΠΑ, που παρέθεσε η Έλενα Παραβάντη, διατροφολόγος και δημοσιογράφος, η Ελλάδα χαρακτηρίζεται από έλλειψη μάρκετινγκ, διαφοροποίησης του προϊόντος και ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με την ποιότητα του ελληνικού ελαιολάδου, ενδεικτικό της οποίας αποτελεί το γεγονός ότι αναμειγνύεται με άλλα ελαιόλαδα για να ανεβάσει την ποιότητά τους.
Εξόφθαλμο παράδειγμα αυτής της καθυστέρησης αποτελεί η σύνδεση της μεσογειακής διατροφής από τους ξένους με την Ιταλία και όχι με την Ελλάδα, παρόλο που εντοπίστηκε στην Κρήτη.
Γενικότερα, δεν υπάρχει κεντρική στρατηγική όσον αφορά στις εξαγωγές. Όπως δήλωσε στην Agrenda η Κατερίνα Παπαϊωάννου, διευθύντρια εξαγωγών της Ecogreen LTD, «δεν είναι οργανωμένη κρατικά η συμμετοχή μας σε εκθέσεις που έχουν ως στόχο τις εξαγωγές, αφού δεν έχουν γίνει κινήσεις για να κατεβαίνουν ομαδικά οι Έλληνες εξαγωγείς».
Αντιθέτως, η Τουρκία, για παράδειγμα, έχει εδώ και χρόνια δυναμική παρουσία στο ελαιόλαδο με εθνικές συμμετοχές σε εκθέσεις. Ακόμα και το επιδοτούμενο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Εξωστρέφεια» βοηθά επιχειρήσεις που έχουν κλείσει μια εταιρική χρήση, έχουν δραστηριοποιηθεί δηλαδή πάνω από ένα χρόνο. Συνεπώς, μένει στον ιδιώτη να χρηματοδοτήσει με ίδιους πόρους τη συμμετοχή του σε μια εμπορική έκθεση.
  Έλλειψη εμπιστοσύνης
Στην ανύπαρκτη κρατική και κοινοτική βοήθεια έρχεται να προστεθεί και η έλλειψη εμπιστοσύνης των ξένων επενδυτών στις ελληνικές εταιρείες, η οποία παρατηρείται από το 2009 και μετά λόγω της αστάθειας και του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα. Ως εκ τούτου, «δε γίνονται εφάπαξ καταβολές πριν ξεκινήσει μία φόρτωση», σημειώνει η κυρία Παπαϊωάννου.
Όπως τόνισε στο συνέδριο η Τζένη Σκοτίδη, διευθύντρια της SimplyExports, «κανείς δε δίνει τα λεφτά του μπροστά για να αγοράσει ελληνικά προϊόντα απ’ τη στιγμή που δεν ξέρει αν θα του φορτώσει ο υποψήφιος εξαγωγέας».
Επιπλέον, ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων δεν ασφαλίζει πια τις εξαγωγικές πιστώσεις.
Προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα και να βγουν οι ενδιαφερόμενοι στις ξένες αγορές,  χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια. Όπως δήλωσε στην Agrenda ο παραγωγός Τάσος Ανέστης, που τυποποίησε φέτος μετά από 3 χρόνια προσπάθειας το ελαιόλαδό του, «η διαδικασία της τυποποίησης και της εξαγωγής δεν είναι υπόθεση ενός ατόμου. Χρειάζεται η συνεργασία με ανθρώπους, με τους οποίους μπορείς να συγχρωτιστείς».
  Φορτώνουμε χωρίς να ασφαλίζουμε
«Είμαστε η μόνη χώρα που φορτώνουμε χωρίς να ασφαλίζουμε», τόνισε ακόμη η Τζένη Σκοτίδη. Αυτό αποτελεί «το μεγαλύτερο λάθος που μπορούμε να κάνουμε ως εξαγωγείς», συμπληρώνει.
Σύμφωνα με την κυρία Σκοτίδη, η διαπραγμάτευση ασφαλών όρων πληρωμής αποτελεί προϋπόθεση για μια ανταγωνιστική εξαγωγική δραστηριότητα, όπως και η στρατηγική τιμολόγησης, η οποία είναι, επίσης, απαραίτητη για επιτυχημένες εξαγωγές. «Οι περισσότεροι που ξεκινάνε τώρα επιλέγουν τιμολόγηση βάσει της τιμής κόστους», που,  σύμφωνα με την Τζ. Σκοτίδη, είναι και το πιο σωστό για όσους έχουν μόλις αρχίσει να δραστηριοποιούνται στις εξαγωγές ελαιολάδου.
  Χωρίς σχεδιασμό
Στην Ελλάδα δεν υπάρχει κεντρική κατεύθυνση όσον αφορά την προώθηση του ελαιολάδου με στόχο τις εξαγωγές. Την κατάσταση στον τομέα των ελληνικών εξαγωγών ελαιολάδου περιέγραψαν επιστήμονες, εξαγωγείς, επιχειρηματίες και παραγωγοί στο συνέδριο «Εξαγωγές ελαιολάδου» το Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου στο ξενοδοχείο Athens Plaza στο Σύνταγμα.
Οι ομιλητές συμβούλευσαν τους υποψήφιους εξαγωγείς, εξέθεσαν τα χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις ξένων αγορών και αντάλλαξαν τις εμπειρίες τους.
Η ημερίδα διοργανώθηκε στο πλαίσιο της Έκθεσης Ελαιοτεχνία 2014, η οποία θα πραγματοποιηθεί 7 – 10 Μαρτίου στο παλαιό Δυτικό Αεροδρόμιο στο Ελληνικό, και των 2 διαγωνισμών που «τρέχουν» παράλληλα με την έκθεση: Ποιότητας Εξαιρετικού Παρθένου Ελαιολάδου (Ισχυρής, Μέτριας και Ελαφράς έντασης Φρουτώδους) και καλύτερης Συσκευασίας Τυποποιημένου Ελαιολάδου (Περιέκτης, Καινοτομία, Συνολική Εικόνα, Ετικέτα).
Η συμμετοχή είναι εξαιρετικά αυξημένη σε σχέση με πέρσι. «Έχουμε αυτή την περίοδο 35 συμμετοχές και ο διαγωνισμός θα γίνει σε 6 μήνες. Τις προηγούμενες χρονιές την αντίστοιχη περίοδο οι συμμετοχές ήταν 3 – 4», αναφέρει ο Γιώργος Κουβέλης, γενικός διευθυντής της έκθεσης Ελαιοτεχνία. Όπως διαπιστώνει, «είναι πολλοί αυτοί που θέλουν να ασχοληθούν με το ελαιόλαδο ως επαγγελματική απασχόληση».
Αυτό το αυξημένο ενδιαφέρον παρατηρήθηκε πέρσι. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τον Γ. Κουβέλη, «οι συμμετοχές του διαγωνισμού φτάσανε τις 100 πέρσι, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 50% σε σχέση με πρόπερσι». Τα βραβεία αποτελούν σημαντικά εργαλεία στην εξαγωγική δραστηριότητα, αφού αποδεικνύουν την ποιότητα των προϊόντων – νικητών και τους προσθέτουν αξία.
  Θέλουν μελέτη οι αγορές, τονίζουν οι ειδικοί
Σωστή προώθηση, συσκευασία και ενδελεχή έρευνα της ξένης αγοράς είναι τα προαπαιτούμενα προκειμένου οι Έλληνες παραγωγοί και επιχειρηματίες να εξάγουν τυποποιημένο ελαιόλαδο, αφού η ποιότητά του είναι δεδομένη.
Συγκεκριμένα, όπως τόνισαν οι ομιλητές στο συνέδριο «Εξαγωγές Ελαιολάδου», για να καταφέρουν οι ενδιαφερόμενοι να εξάγουν τα προϊόντα τους, πρέπει οπωσδήποτε να συμμετέχουν σε εμπορικές εκθέσεις, 1 – 2 ανά χώρα, όπου ο κόσμος της παραγωγής συναντάει αυτόν της αγοράς.
Προηγουμένως, όμως, είναι απαραίτητο να έχουν αποστείλει επιστολές παρουσίασης της εταιρείας και των προϊόντων τους τονίζοντας τα δυνατά τους σημεία και να έχουν δημιουργήσει ιστοσελίδα, ώστε να μπορούν να εντοπιστούν από τους υποψήφιους αγοραστές.
Η ιστοσελίδα, όπως επισήμαναν οι ομιλητές του συνεδρίου, είναι απαραίτητη για την προβολή του προϊόντος. Όμως, είναι χρήσιμο να περιέχει πρακτικά στοιχεία που πείθουν τον καταναλωτή να αγοράσει το συγκεκριμένο ελαιόλαδο και να αποφεύγονται τα ιστορικά, περιγραφικά και μυθολογικά στοιχεία. Επίσης, πρέπει να περιέχονται στην ιστοσελίδα χρήσιμες πληροφορίες με στόχο να καταρριφθούν οι μύθοι που υπάρχουν για το ελληνικό ελαιόλαδο σε ξένες αγορές, όπως, για παράδειγμα, ότι παχαίνει ή ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε γλυκά, όπως πιστεύουν οι Αμερικανοί καταναλωτές.
Εκτός από την καλή προώθηση του προϊόντος, που επιτυγχάνεται με τις εκθέσεις και την ιστοσελίδα, είναι απαραίτητη και η σωστή επιλογή συσκευασίας και μπουκαλιού, η οποία πρέπει να γίνεται με στόχο τη διαφοροποίηση του προϊόντος στο ράφι, λαμβάνοντας υπόψη τους πελάτες στους οποίους απευθύνεται το προϊόν (target group) και τα αισθητικά πρότυπα.
Σύμφωνα με την Άρτεμις Κοκκινάκη, δημιουργική διευθύντρια του Art Studio, «το καλό αποτέλεσμα στο μπουκάλι εξαρτάται από την πληροφόρηση που θα δώσει ο παραγωγός στο σχεδιαστή σχετικά με το προϊόν για να δημιουργήσει την ετικέτα που θέλει».
Πολύ σημαντική, τέλος, για μία αποτελεσματική εξαγωγική δραστηριότητα είναι η έρευνα σχετικά με τα χαρακτηριστικά του ξένου καταναλωτή, τον πολιτισμό του και, βέβαια, τη νομοθεσία που διέπει τη λειτουργία των ξένων αγορών.
  Κλειστή για την Ελλάδα η γαλλική αγορά
 Οι ελληνικές εξαγωγές ανέρχονται στα 4,9,
ενώ οι ισπανικές στα 213 εκατ. ευρώ
 Στις ευκαιρίες που υπάρχουν στη γαλλική αγορά για τις εξαγωγές έξτρα παρθένου, καθώς και βιολογικού ελαιολάδου, αναφέρεται έκθεση που δημοσιοποίησε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Παρίσι.
Όπως επισημαίνει, όμως, η χώρα μας δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί τη γαλλική αγορά, που ενδιαφέρεται για καλής ποιότητας ελαιόλαδα, αλλά και για βιολογικά τα οποία πωλούνται σε πολύ υψηλές τιμές.
Αντιθέτως, η Ισπανία και η Ιταλία αξιοποιούν πλήρως την ευρωπαϊκή νομοθεσία για ελεύθερη διακίνηση των αγαθών και καλύπτουν εξαγωγικά το παραγωγικό κενό στη γαλλική αγορά ελαιολάδου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ακόμη και η εξαγωγική διείσδυση της Τυνησίας και του Μαρόκου. Η Γαλλία, ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποτελεί ιδανικό προορισμό κατεύθυνσης των ελληνικών εξαγωγών. Εντούτοις, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αρχής Τελωνείων Γαλλίας, οι εξαγωγές ελληνικού ελαιολάδου είναι ισχνές στη γαλλική αγορά και η αξία τους ανήλθε το 2012, σε 4,9 εκατ. ευρώ, ενώ στην αντίστοιχη περίοδο η αξία των εξαγωγών ισπανικού ελαιολάδου ανήλθε στα 213 εκατ. ευρώ.
Όπως προκύπτει από πρόσφατα ευρωπαϊκά στοιχεία, ο Γάλλος καταναλωτής κατατάσσεται στην 9η θέση παγκοσμίως αναφορικά προς τις ποσότητες ανάλωσης ελαιολάδου. Η αγορά της Γαλλίας προσφέρει ένα ελκυστικό πεδίο για εισαγωγές από το παγκόσμιο εξαγωγικό φάσμα, δεδομένου ότι κυριαρχεί ανισομέρεια και αναντιστοιχία μεταξύ οριακής εγχώριας παραγωγής και υψηλής εγχώριας κατανάλωσης (περίπου 6.000 τόνοι ετήσια παραγωγή - 100.000 τόνοι ετήσια κατανάλωση σύμφωνα με στοιχεία της Διεπαγγελματικής Ένωσης Ελαιοπαραγωγών Γαλλίας).
Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο αποτελεί το συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας μας, καθώς η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη παραγωγός - χώρα. Ωστόσο, αναφορικά προς τη γαλλική αγορά καταλαμβάνει την έκτη θέση στην κατάταξη των προμηθευτριών χωρών και συγκεκριμένα έπεται του Βελγίου και της Πορτογαλίας
Στη Γαλλία τα σούπερ μάρκετ αποτελούν το κυριότερο κανάλι διανομής, με τις τιμές, τις συσκευασίες και τις επωνυμίες να παρουσιάζουν αξιόλογες διαφοροποιήσεις. Σημαντικό κανάλι διανομής αποτελούν και τα καταστήματα λιανικής πώλησης σχετικής δυναμικότητας, όπως ντελικατέσσεν και υπαίθριες αγορές, ενώ το συνολικό εύρος των πωλήσεων μέσω αυτών αντιπροσωπεύει ποσοστό 11%, γεγονός που παρέχει τη δυνατότητα σε μικρότερους παραγωγούς να τοποθετηθούν στη γαλλική αγορά. Όπως επισημαίνει η έκθεση, το συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό, ιδιαίτερα των καταστημάτων ντελικατέσσεν, αναζητά εξαιρετικά ποιοτικά και βιολογικά προϊόντα με χαρακτηριστικά που προσιδιάζουν στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ελληνικού ελαιολάδου.
Επίσης, τα καταστήματα βιολογικών προϊόντων και ντελικατέσσεν απευθύνονται σε ένα καταναλωτικό κοινό υψηλού μορφωτικού επιπέδου με αυξημένη αγοραστική δύναμη, θετικά διακείμενο σε προϊόντα που θεωρεί υψηλής ποιότητας και κατεξοχήν υγιεινά χωρίς να συναρτά την επιλογή του αυστηρά προς το ύψος της τιμής.
Στη γαλλική αγορά οι τιμές των βιολογικών ελαιολάδων κυμαίνονται από 10 ευρώ έως και 40 ευρώ ανά λίτρο. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές άνω των 20 ευρώ ανά λίτρο συνήθως αντιστοιχούν σε βιολογικό ελαιόλαδο Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), απευθυνόμενο στο πλέον απαιτητικό κοινό με υψηλό εισόδημα.  ΠΗΓΗ: agronews

*** Από τη Στούπα... άνθισε ένας... πορτοκαλεώνας στην Αθήνα
   Η Μονίκ βαν Χαλστ βρέθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα πριν από πέντε χρόνια. «Ήρθα διότι μου άρεσε η Ελλάδα» σχολιάζει. Πρώτα πήγε στην Κρήτη όπου έψαξε να βρει δουλειά, κάτι που κατάφερε. Ωστόσο, άρχισε να ψάχνει κάτι πιο καλό. Μετά από περίπου ένα χρόνο, άρχισε να εργάζεται σε ένα τουριστικό γραφείο αποκλειστικά για Ολλανδούς στη Στούπα: «Έκανα τα πάντα. Τους έπαιρνα από το αεροδρόμιο, τους έφερνα στη Στούπα, οργάνωνα εκδρομές. Από ένα σημείο και μετά, όμως, ήθελα κάτι πιο μόνιμο, διότι η δουλειά στη Στούπα ήταν εποχική». Ήρθε στην Αθήνα έπειτα από δύο χρόνια στην Πελοπόννησο. Άρχισε να εργάζεται σε μία ολλανδική εταιρεία, στην AWB, ασχολούμενη και πάλι με θέματα που αφορούσαν στον τουρισμό. Την έτρωγε, όμως, το μεράκι να κάνει κάτι δικό της. Και το βρήκε, δημιουργώντας το “Let's meet in Athens”. Πρόκειται για μία μικρή επιχείρηση που προσφέρει περιηγήσεις στο κέντρο της Αθήνας, με τα πόδια ή με ποδήλατο. Άλλωστε, η ποδηλασία είναι το αγαπημένο της χόμπι. Η ίδια αναλαμβάνει να οργανώσει ολιγοήμερες διακοπές για Ολλανδούς - κυρίως - τουρίστες, αλλά θέλει πλέον να επεκταθεί. Τη βοήθεια που χρειάζεται ελπίζει να τη βρει, όπως και άλλοι οκτώ νέοι επιχειρηματίες, στον… Πορτοκαλεώνα. Τι είναι αυτό, όμως; To Orange Grove (σ.σ. πορτοκαλεώνας στα αγγλικά) είναι μία καινοτόμα πρωτοβουλία της ολλανδικής πρεσβείας στην Αθήνα. Ο σκοπός δεν ήταν άλλος από το να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα και μέσω αυτής να ανασχεθεί η ανεργία. Όπως εκμυστηρεύθηκε ο Ολλανδός πρέσβης Γιαν Βέρστεεγκ, ο οποίος έφθασε στη χώρα μας το καλοκαίρι του 2012, «έχοντας συναντήσει πολλούς ανθρώπους μέχρι τώρα, διαπίστωσα πόσο δύσκολη πρόκληση ήταν η ανεργία των νέων. Σαν αποτέλεσμα, ένας σημαντικός αριθμός νέων Ελλήνων μετακόμισε στην Ολλανδία για σπουδές. Ενώ, κατ' αρχήν, η διεθνής ανταλλαγή φοιτητών είναι πολύ θετική, στην υπάρχουσα κατάσταση δημιουργείται ο κίνδυνος της “διαρροής εγκεφάλων”». Ουσιαστικά, το Orange Grove πρόκειται για μία «θερμοκοιτίδα» (incubator), όπου νέοι επιχειρηματίες, με ενδιαφέρουσες ιδέες, θα μπορούν να συνεργάζονται, να λαμβάνουν πληροφορίες για κρίσιμα ζητήματα (από νομικά ως ζητήματα προώθησης, λογιστικής, marketing κ.λπ.). Αυτή η κρίσιμη ύλη ήταν που οδήγησε τον Αλέξανδρο Μέλη - Χρυσικό να καταθέσει αίτηση για να συμμετάσχει στο πρότζεκτ. Ο Αλέξανδρος, ο οποίος έχει σπουδάσει Διεθνές Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ στη Βρετανία, θέλει να δημιουργήσει μία πλατφόρμα που θα συνδέει την προσφορά και τη ζήτηση στον τομέα των χορηγιών. Όπως λέει στην ιστοσελίδα του ΒΗΜΑτος, «από το 2002 ασχολούμαι, μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας, με τη διοργάνωση συναυλιών και φεστιβάλ. Υπάρχει μεγάλη δυσκολία στο θέμα των χορηγιών. Η ιδέα μας είναι πώς θα συνδέσουμε τις εταιρείες που θέλουν να γίνουν χορηγοί με αυτόν το χώρο. Η συνεργασία με τα υπόλοιπα παιδιά που επελέγησαν, αλλά και οι εταιρείες - χορηγοί αυτού του εγχειρήματος είναι σημαντικά στοιχεία για εμάς». Στον Πορτοκαλεώνα θα γίνονται, επίσης, διαλέξεις, αλλά και πιο εντατικά εκπαιδευτικά προγράμματα σε συνεργασία με γνωστά πανεπιστήμια, όπως του Άμστερνταμ, του Ντελφτ, αλλά και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το αρχικό σχέδιο είναι τριετές και αναμένεται να κοστίσει περίπου 600.000 ευρώ, ενώ όλα σχεδόν τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για να φτιαχθεί ο χώρος (έπιπλα, φώτα κ.ά.) προέρχονται από τις εταιρείες - χορηγούς. Η αρχική ιδέα γεννήθηκε σε ένα αεροπλάνο, αλλά χρειάστηκαν πολλοί για να φθάσει να δημιουργηθεί ο Πορτοκαλεώνας. Θερμός υποστηρικτής της ήταν και ο Ολλανδός υπουργός Εξωτερικών Γιαν Τίμερμανς, όταν την πληροφορήθηκε κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα. Αυτό που εντυπωσίασε όσους ασχολήθηκαν με τον «Πορτοκαλεώνα» είναι ότι, ενώ αποφάσισαν μέσα στον Αύγουστο να ανοίξουν το διαγωνισμό για αιτήσεις συμμετοχής, αυτές ξεπέρασαν τις 30. Ο σχεδιασμός προβλέπει να υπάρξει άλλος ένας γύρος επιλογής περί τα τέλη Οκτωβρίου και από το επόμενο έτος η επιλογή να γίνεται τέσσερις φορές το χρόνο. - 

*** 145 χιλιάδες ευρώ για τη Φιλαρμονική και το Δημοτικό Ωδείο από την Περιφέρεια
     Η πράξη «Φεστιβάλ Πελοποννήσου: ενίσχυση Φιλαρμονικών και Χορωδιών της Πελοποννήσου» εντάχθηκε για χρηματοδότηση στον άξονα προτεραιότητας «08 – Αειφόρος Ανάπτυξη και Ποιότητα Ζωής Πελοποννήσου», του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΔΕΠΙΝ, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, συνολικού προϋπολογισμού 2.532.859 ευρώ. Η ένταξη της πράξης αυτής αφορά στην προμήθεια στολών, ηχητικών και εξοπλισμού Χορωδιών και Φιλαρμονικών στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, μεταξύ άλλων για το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας (υπάγεται στην Κοινωφελή Επιχείρηση «Φάρις»), με συνολική δαπάνη 56.540,64 ευρώ και για τη Δημοτική Φιλαρμονική Καλαμάτας, με συνολική δαπάνη 90.589,50 ευρώ. - 

*** «Ο Τιτανικός σώζεται; Μετά το μνημόνιο τι;»
 «Ο Τιτανικός σώζεται; Μετά το μνημόνιο τι;» έχει θέμα η εκδήλωση που διοργανώνει το βιβλιοπωλείο «Λυμπερόπουλος» την προσεχή Δευτέρα, 30 Σεπτεμβρίου, στις 7.30 το απόγευμα, στο ξενοδοχείο «Rex» (πεζόδρομος Αριστομένους 26, Καλαμάτα). Ομιλητές θα είναι ο Νίκος Χριστοδουλάκης, καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και πρώην υπουργός και ο Παναγιώτης Στέφανος, οικονομολόγος και γενικός γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Καλαμάτας. Τρία χρόνια μετά την υπογραφή του μνημονίου, η ελληνική οικονομία δεν έχει ακόμη σταθεροποιήσει το δημόσιο χρέος, παρά τις οριζόντιες περικοπές, και απέτυχε ν’ αυξήσει τα έσοδα, παρά τη μεγάλη αύξηση των φόρων σε όσους ήδη τους πλήρωναν. Μόνο αν η οικονομία βρεθεί σε τροχιά ανάπτυξης, θα μπορέσει να βγει από την παγίδα του χρέους, ν’ αυξήσει τα έσοδα και ν’ αποτρέψει την έκρηξη της ανεργίας και της κοινωνικής αναταραχής. Θα μπορούσε ν’ αντικατασταθεί το μνημόνιο από μια νέα συμφωνία αρχών και αμοιβαίων δεσμεύσεων, χωρίς καταναγκασμούς και εξουθένωση, που θα περιλαμβάνει δημοσιονομικούς στόχους, όπως τα κριτήρια του Μάαστριχτ, αλλά όχι υπαγόρευση των μέσων πολιτικής, καθώς και αναπτυξιακά μέτρα, όπως τα διαρθρωτικά ταμεία, αλλά χωρίς υποθήκευση δημόσιας περιουσίας στους πιστωτές; Oι περίτεχνες χρηματο-οικονομικές θεωρίες δεν κατάφεραν ν’ αποτρέψουν την πιστωτική κατάρρευση του 2008 και την κρίση χρέους της Ευρωζώνης. Η παγκόσμια κρίση προκάλεσε αμφισβήτηση, όχι μόνο στις οικονομικές πολιτικές, αλλά και στις οικονομικές θεωρίες. Τη συζήτηση θα συντονίσει ο Βασίλης Χάντζος. - 

***  Είμαστε άξιοι της μοίρας μας           
           
Με αδημονία αναζητήσαμε, αν περιλαμβάνεται και η Μεσσηνία στους νομούς όπου γίνεται υπερσυνταγογράφηση. Κι όμως, δεν μπορούσαμε να την εντοπίσουμε, αφού στους δέκα με την υψηλότερη δαπάνη ανά 1.000 κατοίκους είναι οι Νομοί Λαρίσης, Μαγνησίας, Τρικάλων, Αχαΐας, Θεσπρωτίας, Αττικής, Δράμας, Κέρκυρας, Χανίων και Ιωαννίνων.
Σύμφωνα με όσα διαβάσαμε στο διαδίκτυο, ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζουν και οι αποκαλύψεις για κάποιους ιδιώτες γιατρούς που γράφουν πακέτα εξετάσεων ανά συχνά χρονικά διαστήματα σε ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ. Ενδεικτικά, νευρολόγος στην Καρδίτσα παρουσίασε συνολική δαπάνη για τον ΕΟΠΥΥ το πρώτο εξάμηνο του έτους περίπου 350.000 ευρώ, πάνω από 600 παραπεμπτικά και σχεδόν 13.000 πράξεις σε συγκεκριμένο κέντρο αποκατάστασης, ενώ παθολόγος στην Ηγουμενίτσα, με συνολική δαπάνη για το εξάμηνο σχεδόν 340.000 ευρώ, έδωσε πάνω από 800 παραπεμπτικά και έκανε περισσότερες από 13.000 πράξεις σε συγκεκριμένο θεραπευτήριο.
Αν συμβαίνουν όλα αυτά, που μάλλον συμβαίνουν, σε καιρό κρίσης, τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας.    Χ.Χ. 

***  Τρομοκρατική επίθεση στα γραφεία του καταγγέλλει το "Πρώτο Θέμα"         
    
Ενημέρωση:
Επίθεση από ομάδα τουλάχιστον 20 κουκουλοφόρων σημειώθηκε στις 20.05 της Πέμπτης στα γραφεία της εφημερίδας Πρώτο Θέμα, στο Μαρούσι.
Οι άγνωστοι έσπασαν όλες τις τζαμαρίες του ισογείου με βαριοπούλες, πέταξαν μπογιές και προκάλεσαν υλικές ζημιές σε αυτοκίνητα δημοσιογράφων και περιοίκων.
Στη συνέχεια πέταξαν έντυπο υλικό και τράπηκαν σε φυγή. Αυτή την ώρα αναζητούνται από την αστυνομία.
Από την επίθεση δεν σημειώθηκαν τραυματισμοί, ωστόσο υπήρξε μεγάλη αναστάτωση στα γραφεία της εφημερίδας.
Οι κουκουλοφόροι, όπως αναφέρει ο δικτυακός τόπος του Πρώτου Θέματος, άφησαν πίσω τους φέιγ βολάν στα οποία έγραφαν «Κράτος-ΜΜΕ-νεοναζί, όλα τα καθάρματα δουλεύουνε μαζί. Οργή και Λύσσα για τον Παύλο Φύσσα».
Με ανακοίνωσή της η ΝΔ καταδικάζει την επίθεση στα γραφεία της εφημερίδας. «Είναι άλλη μια οργανωμένη εκδήλωση βίας εναντίον της ελευθερίας του Τύπου. Καταδικάζουμε τη βία απ’ όπου κι αν προέρχεται, όποιον κι αν στοχεύει. Αυτό είναι και το χρέος όλων των πολιτικών δυνάμεων» τονίζει.Newsroom ΔΟΛ

 Σύμφωνα με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του "Πρώτου Θέματος" πριν μερικά λεπτά δέχθηκαν επίθεση από κουκουλοφόρους.
Αναλυτικά όσα γράφει η ιστοσελίδα:
Κουκουλοφόροι με βαριοπούλες επιτέθηκαν στα γραφεία της εφημερίδας, έσπασαν την είσοδο και έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή δεκάδων εργαζομένων που βρίσκονταν εκείνη την ώρα στο κτίριο.

 ***  Δεν διαψεύδει ο Μιχαλολιάκος τις φήμες για παραίτηση των Βουλευτών της Χρυσής Αυγής        
         
ε δηλώσεις του πριν λίγο ο Γενικός Γραμματέας της Χρυσής Αυγής Νίκος Μιχαλολιάκος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ομαδικής παραίτησης όλων των βουλευτών , υποστηρίζοντας ότι «στο πλαίσιο των νόμιμων συνταγματικών δικαιωμάτων μας θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα».
Στις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το αν θα κάνουν πράξη τις απειλές περί παραίτησης, προκαλώντας έτσι επαναληπτικές τοπικές εκλογές στις 15 μεγαλύτερες περιφέρειες της χώρας, είπε: «όλα είναι ανοιχτά», ενώ υποστήριξε: «αν η χώρα μπει σε τροχιά αποσταθεροποίησης δεν θα φταίει η ΧΑ. Η Χρυσή Αυγή αμύνεται».
Να σημειωθεί πως ο Νίκος Μιχαλολιάκος έφτασε στις 7 το απόγευμα στη Βουλή, συνοδευόμενος από πολυάριθμη ομάδα φρουρών, ενώ στο ίδιο αυτοκίνητο ήταν και ο βουλευτής Ιωάννης Λαγός
Video: 


***Προφυλακίστηκε ο Ρουμάνος που έφερε τους Σύρους στο αεροδρόμιο
 Προφυλακιστέος κρίθηκε, με σύμφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα, ο 31χρονος Ρουμάνος ο οποίος συνελήφθη τις προηγούμενες ημέρες να προσπαθεί με πλαστά έγγραφα να διώξει από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας 3 Σύρους. Το μεσημέρι του Σαββάτου ο 31χρονος Ρουμάνος, μαζί με συνεργό του που διαφεύγει, καθώς και τρεις Σύρους, ηλικίας 29 και 14 ετών, καθώς και μία γυναίκα 33 ετών, έφτασαν από την Αθήνα στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, προκειμένου να πετάξουν για Στοκχόλμη Σουηδίας. Αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Καλαμάτας όμως, κατά τον έλεγχο των ταξιδιωτικών εγγράφων των Σύριων διαπίστωσαν ότι αυτά ήταν πλαστά. Οι αρχές εκτιμούν ότι πρόκειται για μεγάλο κύκλωμα που δρα από την Αθήνα και στο οποίο εμπλέκονται αλλοδαποί, αλλά και Έλληνες. - 

***


***  Από  τις τελευταίες  Αναρτήσεισ  μας :




~  http://snsstamoskal.blogspot.gr/2013/09/13-2013.html , Το  αγιάζι  της  ενημέρωσης  Παρασκευή  13  Σεπτεμβρίου  2013.-
~  http://snsarfara.blogspot.gr/2013/09/14-2013.html ,video -παρουσιάσεις Βουλγαρία -Ρουμανία  2013 , .. Το  αγιάζι  της  ενημέρωσης  Σάββατο  14  Σεπτεμβρίου  2013
~ http://arfara-messinias-stamos.blogspot.gr/2013/09/15-2013.html , Το  αγιάζι   της  ενημέρωσης  Κυριακή  15  Σεπτεμβρίου  2013.-
~ http://arfaramessiniasgreece.blogspot.gr/2013/09/16-2013.html , Το  αγιάζι της  ενημέρωσης  Δευτέρα  16 Σεπτεμβρίου  2013 , ΟΛΑ  ΟΣΑ  ΣΥΝΕΒΗΣΑΝ στον εορτασμό επετείου γεγονότων  ΠΗΓΑΔΑΣ  Μελιγαλά.-
~  http://dimmetoparfara.blogspot.gr/2013/09/16-2013.html ,  Το αγιάζι   της   ενημέρωσης  Δευτέρα  16  Σεπτεμβρίου .-
~ http://arfara-messinia-stamos.blogspot.gr/2013/09/17-2013.html ,   Όμορφα  και  ωραία  Νέα και  Άλλα  πολλά  Τρίτη  17  Σεπτεμβρίου  2013.-
  ~ http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.gr/2013/09/19-2013.html , Το  κανάλι  της  ενημέρωσης  Πέμπτη  19  Σεπτεμβρίου  2013  , Με … Ειδήσεις , Διάφορα όμορφα  και  ωραία , Σχόλια , Θέσεις  Αντιθέσεις , Παραλειπόμενα , Όλα  για την Υγεία ....
~  http://vlasisarfarablogspot.blogspot.gr/2013/09/20-2013.html , Το  κανάλι  της  ενημέρωσης Παρασκευή  20  Σεπτεμβρίου  2013 , Με  ειδήσεις , όμορφα και  ωραία , παράξενα , σχόλια ,  Υγεία  γιά όλους κ.π.α.  ενδιαφέροντα σημαντικά  καί  ασήμαντα.-
~    http://arfara-messinias-stamos-2010.blogspot.gr/2013/09/21-2013.html , Το  κανάλι  της  ενημέρωσης  Σάββατο  21  Σεπτεμβρίου  2013.-, Με  ειδήσεις  , όμορφα και  ωραία ,Σχόλια , Θέσεις Αντιθέσεις , Παράξενα , όλα  γιά την Υγεία  κ.π.α.  σημαντικά  ή  Ασήμαντα ...πιθανά  και  Απίθανα ...με  πολλά τοπικά ενδιαφέροντα .-
  http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.gr/2013/09/22-2013.html , Το  κανάλι  της  ενημέρωσης  Κυριακή  22 Σεπτεμβρίου  2013 , Το  κανάλι  της  ενημέρωσης  Σάββατο  21  Σεπτεμβρίου  2013., .. Με  ειδήσεις  , όμορφα και  ωραία ,Αθλητική  ενημέρωση , Σχόλια , Θέσεις Αντιθέσεις , Παράξενα , όλα  γιά την Υγεία  κ.π.α.  σημαντικά  ή  Ασήμαντα ...πιθανά  καί  Απίθανα ...με  πολλά τοπικά ενδιαφέροντα ...    
~ http://asterasarfaron2011.blogspot.gr/2013/09/21-22-23-2013.html , Αθλητικό τριήμερο 21 , 22 καί 23 Σεπτεμβρίου 2013, Δευτέρα  23  Σεπτεμβρίου  2013 .-
~ http://arfara-messinia-stamos-stamos.blogspot.gr/2013/09/23-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013 .-
~   http://stamos-stamoskalsnsblogspotcom.blogspot.gr/2013/09/23-09-2013.html , Επιλέγοντας Διαλέγοντας  Γράφοντας Δευτέρα 23-09-2013 .-
http://arfaramessiniasgreece.blogspot.gr/2013/09/23-2014.html  , Διαλέγω  και  Γράφω  Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου  2013 .-
~  http://snsstamoskal.blogspot.gr/2013/09/24-2013.html , Το κανάλι της ενημέρωσης Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013 .-
~ http://httpdimmetoparfarablogspotcom.blogspot.gr/2013/09/24-2013.html , Το αγιάζι της ενημέρωσης Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013 .-
 
~ http://snsarfara.blogspot.gr/2013/09/25-2013.html , Το κανάλι της ενημέρωσης Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013 .-
~  http://arfara-messinias-stamos.blogspot.gr/2013/09/26-2013.html  , Το αγιάζι της ενημέρωσης Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013 .-
~ http://dimmetoparfara.blogspot.gr/2013/09/26-2013.html , ΕΠΙΛΟΓΕΣ  Πέμπτη  26  Σεπτεμβρίου  2013 , Διαλέγω  Επιλέγω  και  ...... Γράφω  !.-
~ http://arfara-kalamata-greece.blogspot.gr/2013/09/26-2013.htmlΔιαλέγω Επιλέγω  Γράφω  Πέμπτη  26  Σεπτεμβρίου  2013  .-
~

 
 
 
 

*** 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου